זיוף תעודות הרבנות: היום גזר הדין

לאחר ההרשעה, בית המשפט המחוזי בירושלים יגזור את דינם של המעורבים בפרשת 'תיק הרבנים', ביניהם, מנהל מחלקת הבחינות לשעבר יצחק אוחנה ואהרון גוטסדינר (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחלקה לחקירות שוטרים: כאן הכול התחיל (צילום: פלאש 90)

חמישה חודשים אחרי ששופט בית המשפט המחוזי הרשיע את שבעצת המעורבים בפרשת 'תיק הרבנים' שעיקרה זיוף תעודות רבנות במספר מקרים שונים, בית המשפט המחוזי בירושלים יגזור הצהרים (שני) את דינם של המעורבים בפרשה.

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט ומנה 65 עמודים נטען כי אנשי כוחות הביטחון שלמדו במסגרות לימודים שונות שהוקמו בשנים 1999-2001, ללימודים תורניים לקראת קבלת תעודת השכלה תורנית גבוהה (תעודת השת"ג, תעודה המוענקת ע"י הרבנות הראשית והינה מקבילה לתואר ראשון) – כלל לא עמדו בתנאי הזכאות שנקבעו בגופי הביטחון למתן הטבות שכר, בגין לימודים כאמור.

הפרשה התפוצצה, בעקבות פניה למחלקה לחקירות שוטרים, בו הוזכר שמו של קצין, שיחידתו המליצה לקדם אותו. שמו של אותו קצין היה מוכר לפונה, שכן הוא הודה בעבר, על מעורבותו במעשים חמורים, אלא שבפניה למח"ש נכתב: "מה רבה היתה הפתעתי שבעיון בתיקו האישי גיליתי שהנ"ל מחזיק בהסמכה לרבנות ואף מקבל הטבות שכר ממשטרת ישראל בגינה".

בנוסף נטען, כי המכללות השונות, כמו גם הרבנות הראשית עצמה, הנפיקו במרמה לתלמידים מסמכים ותעודות הכוללים נתונים כוזבים, במטרה ליצור מצג לפיו תלמידי המסלול עומדים בקריטריונים של הרבנות (לקבלת תעודת השת"ג) ושל גופי הביטחון (לקבלת הטבות שכר בגין לימודים תורניים). על סמך מצג כוזב זה, אישרו גופי הביטחון את זכאותם של אנשי הקבע והשוטרים להטבות שכר.

בעקבות הגשת כתב האישום, הוחלט במשטרה ובצבא להפסיק את מתן הטבות השכר שניתנו שלא כדין לאנשי כוחות הביטחון.

לפני חמישה חודשים החליט השופט להרשיע שבעה מתוך המעורבים ובהם: הרב מאיר רוזנטל ששימש כאחראי במכללת דרכי הוראה על הנפקת האישורים השונים, ובהמשך, פעל מול הרבנות הראשית להשגת תעודות ההשת"ג עבור מרבית המכללות, הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה וזיוף מסמכים.

יצחק אוחנה – מנהל מחלקת בחינות והסמכה ברבנות הראשית לשעבר, הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר.

אהרון גוטסדינר – הרב של מחוז צפון במשטרה, הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

ראשי המכללות שהורשעו הם מאיר רואימי – הקים וניהל את מכללת בית שאן. שרון אפריאט שימש כמגיד שיעור במכללת בית שאן, חיים בן חיים – הקים וניהל את מכללת גן נר, יוני בן ארי – שימש כמנהל האדמיניסטרטיבי של מכללת קארו. כל הארבעה הורשעו בסיעור לקבלת דבר במרמה, וחלקם גם בקבלת דבר במרמה ובזיוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר