המאבק הבא של נשות הכותל החל: דורשת בת מצווה ברחבת הכותל

לאחר שמחאתן בעניין התפילה בראשי חודשים ברחבת הכותל דעכה, נשות הכותל מרימות קמפיין נוסף הנאבק בקודשי ישראל ודורשות לאפשר להן לקיים בת מצווה בכותל (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הקמפיין של נושות הכותל על אוטובוסים בירושלים (צילום: מרים אלסטר)

חוזרות להילחם: חודשים אחרי שנמוג המאבק אותו ניהלו לתפילה בראש חודש ברחבת הכותל המערבי הכוללת קריאה בספר התורה על ידי נשים, פניהן של נשות הכותל למאבק הבא שהוא עידוד נערות לחגוג בת מצווה ברחבת הכותל המערבי בהגיען לגיל 12. כמו כן הן מתכוונות לשוב ולקיים את קריאת התורה בראש חודש חשוון.

כחלק מהמאבק יצאו הם היום (שני) בקמפיין חדש שבמסגרתו הודבקו פוסטרים על גבי האוטובוסים הנעים ברחבי ירושלים ועליהם נכתבו הסיסמאות "אמא, גם אני רוצה לחגוג בת מצווה בכותל ו"זאת התורה. עכשיו תורי". על גבי המודעות נראות אם ובת כשהן עטופות בטלית ואוחזות בספר תורה בכותל המערבי.

במסגרת הקמפיין מבקשות נשות הכותל להעלות לסדר היום הציבורי את מרכזיותה של הקריאה בתורה, במסגרת התפילה היהודית, מחד; ואת האפליה המכוונת, מצד רב הכותל, הפוגעת בחופש התפילה לנשים בכותל, מאידך.

מנכ״לית נשות הכותל, לזלי זקס, מסרה בתגובה: ״בעוד שתעשיית בר המצווה לבנים בכותל משגשגת, בעידודו של רב הכותל, הרי שאין אפשרות לערוך טקס מקביל לבנות. ההפך הוא הנכון: רב הכותל פועל באופן אקטיבי, תוך שימוש לרעה בסמכותו, כדי למנוע קריאה בתורה בעזרת הנשים".

חברת הנהלת נשות הכותל, אביגיל אנטמן, ציינה כי ״התורה ניתנה במעמד הר סיני לכל עם ישראל, לרבות לנשים. אנחנו נאבקות על המובן מאליו, על הקריאה בספר התורה(!) שזה הדבר הבסיסי ביותר בתפילה היהודית. מדובר בזכות היסטורית, דתית, רוחנית ותרבותית, שניתנה לכל עם ישראל, כולל לנשות ישראל.

"למנוע מנשים את הגישה לספר התורה נוגדת הן את ההלכה היהודית והן את חופש הדת, ואין לה מקום במדינה דמוקרטית". הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר