כפר כנא: מהומות ויידוי אבנים

יממה לאחר מותו של הנער הערבי בכפר כנא, השוטרים היורים הסבירו בחקירתם כי חשו סכנה ממשית לחייהם ועל כן ירו בצעיר. הבוקר, הפגנות בכפר כנא, בתל אביב ובחיפה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חסן שעלאן - ynet)

יממה לאחר מותו של נער ערבי בידי שוטרי מג"ב בכפר כנא, חקירת השוטרים במחלקה לחקירות שוטרים נמשכת גם הבוקר (ראשון). השוטרים מציגים את גרסתם לחוקרים ומהם עולה כי הם חשו סכמה ממשית לחייהם ולכן ירו בו.

השוטרים טענו בפני מפקדיהם כי נאלצו לירות בצעיר הערבי, חיר א-דין חמדאן לאחר שחשו מאוימים. לדבריהם, הצעיר רץ לעברם עם סכין וצעק כמה פעמים "אללה אכבר".

בסביבתם דוחים את הטענות מצד אנשי השמאל ובמגזר הערבי כאילו הם רצחו אותו בדם קר בכוונה תחילה ואומרים כי הם פעלו כפי הנדרש וכפי המצופה מאיש כוחות הביטחון החש באיום ממשי לחייו. לדברי השוטרים, מיד לאחר התרחשות האירוע הם ספגו יידויי אבנים לעברם - מה שגרם להם לירות באוויר כאות אזהרה.

צפו: הירי בנער הערבי (צילום: מצלמות האבטחה)

הלווייתו של הצעיר התקיימה אמש בבית הקברות בכפר קנא, בהשתתפות עשרת אלפים בני אדם בהם חבר הכנסת אחמד טיבי. במהלך ההלוויה לא נרשמו אירועים חריגים, אולם בסיומה אירעו כמה תקריות ברחבי הארץ בהן יידויי אבנים על אזרחים ישראלים.

הבוקר, הפגינו עשרות סטודנטים ערבים מחוץ לאוניברסיטאות תל אביב וחיפה במחאה על מותו של הצעיר הערבי. הסטודנטים נשאו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב: "אין צדק ואין שלום" ו-"מירושלים עד כפר כנא כולנו אותו סיפור".

הסטודנטים קראו: "ברוח ובדם נפדה את השהיד". מולם התייצבו כ-20 פעילי ימין שהניפו דגלי ישראל ושלטים שעליהם נכתב: "בוגדים" ו-"נמאס מהטרור הערבי, פעם זו דריסה, פעם זו סכין. לא רוצים שוטרים מתים".

בנוסף, עשרות תושבי כפר כנא מפגינים ומיידים אבנים לעבר שוטרים בכניסה ליישוב. כוחות משטרה מתעמתים איתם ומשתמשים בגז מדמיע. שלושה צעירים נעצרו בחשד להפרות סדר.

מפכ"ל המשטרה התייחס לאירוע הירי שבו נהרג פלסטיני שניסה לתקוף שוטרים ואמר: "ראיתי במהלך היום את ההתקפות חסרות הבסיס והאחריות כלפי שוטרי משטרת ישראל, ואני אומר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: פיקוד המשטרה בראשותי נותן גיבוי מלא ללוחמי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל העושים ימים כלילות, במסירות ובנחישות למען שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

המפכ"ל הנחה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המחלה לחקירות שוטרים: "כולנו נמתין לתוצאות החקירה. ביקשתי מראש מח"ש לתת לחקירה עדיפות עליונה. אני רוצה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית - אין מדיניות הפעלה מבצעית שונה למגזר זה או אחר. האכיפה הייתה ותישאר שוויונית, מקצועית והוגנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר