"התקציב מטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים"

שר האוצר יאיר לפיד נאם במליאת הכנסת ואמר כי תקציב 2015 הוא תקציב שמטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים. "דרכו נוכל לתת לילדים שלנו חינוך טוב יותר" טען לפיד (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תקציב 2015: מליאת הכנסת החלה הערב (שני) בדיונים לקראת הצבעה בקריאה ראשונה על תקציב המדינה לשנת 2015. יו"ר 'יש עתיד' ושר האוצר יאיר לפיד הציג את התקציב בפני הנוכחים במליאה.

לפיד פתח את נאומו ואמר: "בקיץ 2011 יצאו מאות אלפי ישראלים אל הרחובות. הבית הזה הוא בית פוליטי, ואין אדם אחד באולם הזה שאינו יודע עד כמה קשה להוציא אנשים מהבית. אבל בקיץ 2011 הם יצאו אל הרחובות, כי הכל עלה יותר מדי - הדיור, החינוך, המזון, החשמל, המים. רק המשכורת שלהם לא עלתה. המחאה הזו היא המשימה שלנו. יקר פה מדי, קשה פה מדי, התפקיד שלנו הוא לשנות את זה".

"הצעת התקציב לשנת 2015, שאושרה בממשלה ערב חג הסוכות" אמר לפיד, "היא התחלת התיקון. התקציב שלפניכם הוא קודם כל תקציב חברתי. זה תקציב שמטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים ושל השכבות החלשות. דרך הצעת התקציב המונחת לפניכם נוכל לתת לילדים שלנו חינוך טוב יותר והזדמנויות שלא היו לנו. נוכל לתת להורים שלנו טיפול רפואי ואת האפשרות להזדקן בכבוד. נוכל לייצר עוד מקומות עבודה ועוד מנועי צמיחה. נוכל לספק בטחון לאזרחי ישראל מול מנהרות החמאס, מול טילי החיזבאללה, מול איומים רחוקים וקרובים".

לדברי לפיד: "לעבוד בשביל האזרח פירושו לעזור למי שעובד ולמי שרוצה לעבוד וזקוק להכשרה ולשם כך הקמנו, יחד עם משרד הכלכלה, תכניות ייעודיות לעידוד התעסוקה באוכלוסיה החרדית ובאוכלוסיה הערבית. לעבוד בשביל האזרח פירושו לנהל מלחמה עיקשת ומתמדת, כל יום מחדש, ביוקר המחיה בישראל, במחירי המזון ומוצרי היסוד, וגם בהוצאות השוטפות".

שר האוצר התייחס לחוק הדגל שלו "מע"מ אפס" ואמר: "בשבוע הבא אני מקווה בעזרתכם להעביר פה בקריאה שניה ושלישית את מע"מ אפס, שייתן הנחה של מאות אלפי שקלים ויחסוך שנים של עבודה לעשרות אלפי זוגות צעירים ששירתו בצבא ובשירות האזרחי והחוק הזה הוא הסיכוי היחיד שאי פעם תהיה להם דירה. מע"מ אפס אינו עומד לבדו. הוא רק פרק אחד בתוך תכנית הדיור השלמה הכוללת, שנבנתה בקבינט הדיור יחד עם השר אורי אריאל במהלך השנה האחרונה"

לפיד סיים את דבריו ואמר: "זה תקציב שיאפשר לנו גם להתחיל דיון – דיון רציני, מעשי בהשתתפות כל הגורמים המעורבים, לא רק זריקת סיסמאות באוויר – באפשרות להגדיל באופן משמעותי את שכר המינימום לעובדים החלשים ביותר. צריך להעלות את שכר המינימום, ואנחנו נעלה את שכר המינימום, אבל נעשה זאת בתיאום ובאופן מושכל, כדי שלא לגרום לפיטורים במשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר