"דליה למקוס נרצחה בדרך למשמרת התנדבות"

דליה למקוס, שנרצחה בפיגוע הדקירה בגוש עציון, הייתה בדרכה למשמרת התנדבות: "ידענו תמיד שדליה תגיע אם מישהו חסר. היא ראתה בהתנדבות שליחות" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דליה למקוס הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

דליה למקוס, שנרצחה הערב (שני) בפיגוע הדקירה בצומת אלון שבות בגוש עציון, הייתה בדרכה למשמרת התנדבות בארגון "יד שרה".

מנכ"ל הארגון, משה כהן, ספד לה: "משפחת יד שרה מרכינה ראש באבל כבד על רצח המתנדבת המסורה דליה למקוס הי"ד שהיתה בדרכה לפתיחת משמרת בסניף תקוע".

לדבריו, "אנחנו מזועזעים והמומים נוכח רצח של אשה טובה בפיגוע דקירה באלון שבות. דליה שלנו היתה בדרכה לפתוח משמרת בסניף יד שרה כשרות לעם ישראל. אנו שולחים תנחומים למשפחה ולצוות המסור בסניף שאליו היתה בדרכה כדי לשרת את הרבים".

אלישבע פרינץ מנהלת אזורית בארגון אמרה: "דליה ז"ל היתה מרפאה בעיסוק בקרית גת והתנדבה בסניף תקוע. ידענו תמיד כי אם יש צורך במילוי מקום כי חסרה יד – דליה תגיע. שעה לפני הרצח עוד התקשר אליה מנהל הסניף בתקוע וביקש לדעת אם היא מגיעה לפתיחת הסניף בין שמונה וחצי לתשע וחצי. ודליה אמרה שהיא כמובן תהיה שם והיא בדרכה. היא ראתה בהתנדבות שליחות וערך אנושי ממדרגה ראשונה שיש למלא במסירות. כך אכן עשתה עד שנפלה ביד מרצח".

רגע פיגוע הדקירה בגוש עציון, הערב

מנהל הסניף, איתיאל גיספאן, היה המום וכואב נוכח הרצח: "דליה היתה מראשונות המתנדבות בסניף. הרבה רצון לתת ולסייע לאחר. מוכנה להגיע במקרי חירום כשיש צורך בסיוע דחוף נוסף. והכל בנתינה מלאה ושלמה".

לדבריו, צוות הסניף ימלא את משאלתה: "היה לה חלום להוסיף נדבך נוסף של שירות ולהביא את הציוד הרפואי והשיקומי לאלה הזקוקים לו – בהסעה עד לביתם. עכשיו יהפוך הצוות את החלום למעשה לזיכרה של המתנדבת שביקשה לתת עוד".

כזכור, מוקדם יותר התברר כי לפני תשע שנים למקוס שרדה פיגוע דקירה באותו מקום. בתגובה לידיעה באחד מכלי התקשורת כתבה הצעירה שנרצחה: "ב-28.02.2006 עמדתי בצומת גוש עציון כש"לפתע" בא מחבל והחל לדקור את העומדים בטרמפיאדה.

"אני הייתי בין שני האנשים שנדקרו. בנס לא נפגעתי קשה, והפצוע השני ב"ה מחלים" כתבה הנרצחת.

היא תובא למנוחות מחר בשעה 10:00 בבית העלמין ביישובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר