בג"צ הוציא צו המעכב את הרס בתי המחבלים

המשפחות עתרו, ובית המשפט העליון הוציא צו המעכב את הרס בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברכבת הקלה ובית הערבי שהתנקש בפעיל הר הבית יהודה גליק (אקטואליה, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דחפור (ארכיון: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים, אולם נראה שבג"צ מעכב ומונע את יישום ההנחיה. לאחר עתירות של "המוקד להגנת הפרט" שהוגשו בשם משפחות הרוצחים, הוציא בית המשפט העליון צו זמני המעכב הריסת בתיהם של חלק מהמחבלים.

מדובר בבית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה לפני פחות מחודש בתחנת הרכבת הקלה בירושלים וביתו של המחבל שהתנקש בפעיל הר הבית יהודה גליק.

ביום הטבח בבית הכנסת בהר נוף לפני כשבוע, הנחה רה"מ להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע וכן לקדם את הריסת בתי המחבלים שביצעו הפיגועים האחרונים. בנוסף, הנחה נתניהו להגביר משמעותית את האכיפה נגד מסיתים לפיגועים. זאת בנוסף לשורת החלטות נוספות שהתקבלו במטרה לחזק את הביטחון.

ביום רביעי האחרון, הרסו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל עבד אל-רחמן אל-שלודי בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. אל-שלודי רצח את הפעוטה חיה זיסל בראון הי"ד והגיורת קארן ימימה מוסקרה הי"ד בפיגוע הדריסה בתחנת הרכבת בגבעת התחמושת בעיר.

בצה"ל אמרו אז כי הריסת הבית נעשתה בתאום עם הדרג המדיני: "הריסת בתיהם של המחבלים הינה מסר חד וברור לכל אותם המבקשים לפגוע באזרחי ישראל ובכוחות הביטחון, ולפיו, לטרור ולפגיעה בחפים מפשע ישנו מחיר כבד אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר