נשיא המדינה ראובן ריבלין: "להחזיר רכוש מגורשי ערב"

לראשונה מאז הקמת המדינה מתקיים בבית הנשיא טקס לציון גירוש יהודי מדינות ערב ויהודי איראן. הנשיא ריבלין: "צריך לתקן את העוול ההיסטורי גם בדמות שילומים" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

לראשונה מאז קום המדינה מתקיים הערב (ראשון) בבית הנשיא טקס לציון גירוש יהודי מדינות ערב ויהודי איראן והפיכתם לפליטים חסרי כול.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס כי יש להחזיר כספים של יהודים שהושארו באותן מדינות. "הקול הזה, הסיפור הזה, חייב להישמע בתוככי מערכת החינוך, בערוצי התקשורת, בהיכלי התרבות, ובמוסדותיה הרשמיים של המדינה. יש צורך להשמיע אותו גם בזירה הבינלאומית, למען תיקון העוול ההיסטורי, גם בדמות ממשית, של שילומים והחזרת כספים" אמר הנשיא.

"העולים לא נכנעו. למרות הקשיים הם נטלו חלק מרכזי בפריחתה ושגשוגה של מדינת ישראל. והיום אנחנו זוכים לשמוע את הקול הרם, הגאה והרהוט מפיהם ומפיות בניהם ובנותיהם" אמר ריבלין.

לדבריו, "גם היום, טהרן וחלב, מרקש ובגדד, צנעא וטריפולי, עודם מקומות שאסורים לכניסת יהודים-ישראלים, ואוצרות התרבות והרכוש שנשארו שם הושחתו ונבזזו, לא פעם, בידי משטרים מלאי שנאה.

"יום היציאה והגירוש מארצות ערב ואיראן הוא הזדמנות לעשות צדק עם ההיסטוריה, מתוך מבט מפוכח, מחודש, שאיננו מתעלם מבעיות העבר. אך יותר מכך, מבקש מאיתנו היום הזה לזכור ולאמץ אל לבנו את אוצרות התרבות שנוצרו בקהילות ישראל בארצות ערב ואיראן, ולהכיר את חלקם החשוב והמפואר ביצירת העתיד המשותף, הנרקם כאן היום, ובחיי מדינת ישראל".

בסיום דבריו התייחס הנשיא ריבלין לביטול הופעתו של הזמר עמיר בניון, זאת בעקבות שיר שפרסם 'אחמד אוהב ישראל'. לדברי ריבלין, "משכן הנשיא איננו שייך לי. נבחרתי במטרה לשרת את כל אזרחי ישראל. בית הנשיאות הוא בית העם. מאז ומתמיד התנגדתי בכל תוקף לחרמות, ואינני מחרים איש. אף אמן אינו נדרש לרשותו של אף אחד כדי להתבטא כרצונו, במסגרת חופש הביטוי.

"לצד זה, בית הנשיא כביתם של כל אזרחי ישראל רשאי ואף מוכרח להיזהר זהירות יתרה בכבודם ובמעמדם של כל אזרחי ישראל ולגלות רגישות יתרה לרוחות הציבוריות ולאווירת הרחוב, בפרט בימים רגישים ומתוחים אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר