"המתייון הגאה" מציג:

עם כיפה, בכנס חד"ש, תוך חילול שבת: "פיקוח נפש"

לאחר שכינה את עצמו בעבר "המתיוון הגאה", ח"כ לשעבר אברום בורג מעורר עוד שערוריה: כשהוא חובש כיפה, השתתף בכנס פוליטי של התנועה הערבית 'חד"ש' בעיצומה של השבת. "יש ביהדות מושג שנקרא פיקוח נפש - כשיש סכנת נפשות גדולה זה דוחה שבת" טען. גורם חרדי: "בושה לחובשי הכיפות הסרוגות" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בורג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר שכינה את עצמו "מתייון גאה", איש השמאל הקיצוני אברהם בורג, ששימש בעבר כיו"ר הכנסת, הופיע במהלך השבת האחרונה כשהוא חובש כיפה בכנס ועידת מפלגת חד"ש הערבית בעיר נצרת. התירוץ של בורג למופתעים מנוכחותו של אדם חובש כיפה באירוע תוך חילול שבת: "פיקח נפש דוחה שבת".

"זאת הפעם הראשונה בחיים שאני נמצא באירוע פוליטי בשבת", צוטטו דבריו של בורג בערוץ 7, "יש ביהדות מושג שנקרא פיקוח נפש - כשיש סכנת נפשות גדולה זה דוחה שבת. התחושה שלי ושל רבים היא שיש פיקוח נפש לשמירת החיים הקולקטיביים בישראל, ופיקוח נפש כזה מצדיק להגיע בשבת".

גורם חינוכי חרדי שהתייחס לנושא אמר הערב (מוצ"ש) ל"כיכר השבת" כי בורג "מבזה את המגזר הציוני דתי, הכיפה הסרוגה שהוא חובש על ראשו אינה מחייבת אותו. והוא מבייש אותה ואת חובשיה".

יצויין, כי זו אינה השערוריה הראשונה שמעורר בורג, חובש הכיפה הסרוגה. בעבר הגדיר את עצמו "מתייוון גאה" וכינה את מתיתיהו כ"רוצח ופנאט דתי, פונדמנטליסט". לדבריו: "אם הוא היה עושה אותה פעולה בימינו אני לא הייתי יושב איתו באותו מקום. במושגים של היום כהניסט". בהזדמנות אחרת הוא תקף את רבי עקיבא ואמר כי הוא "בז לו", עפ"ל.

לפני מספר חודשים, בתגובה לעצרת השישים ריבוא החרדית כנגד חוק הגיוס, תקף בורג את הציבור החרדי והגדיר אותו כרפורמיסט: "במובן הזה האורתודוקסיה לזרמיה ובהם החרדיות לגווניה הם חידוש חדש, שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה הרוחנית והתרבותית שלנו מעולם. או במילים אחרות – גם החרדיות היא רפורמה לכל דבר ועניין. מעניינת, מרתקת, קולנית וכוחנית. אבל ממש לא מייצגת את האותנטיות היהודית שקדמה לה. רפורמה בשחור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר