הרב הדתי לאומי הודיע כי הוא תומך בליכוד, וספג התקפה

הרב הדתי לאומי רונן נויבירט פרסם כי בכוונתו להצביע לליכוד ולא לבית היהודי, וספג התקפה מארגון הרבנים "בית הלל" בו חבר: "אין דרכם של רבנים להביע עמדה פוליטית בציבור" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב רונן נויבירט (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של "בית הלל")

ארגון הרבנים הדתי לאומי "בית הלל" מחה על דבריו של הרב רונן נויבירט, אשר פורסמו הבוקר (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו ובכלי התקשורת ולפיהם הוא יתמוך במפלגת הליכוד ולא בבית היהודי. הארגון יצא בהבהרה חד משמעית כי הוא אינו תומך או מזוהה עם מפלגה או פעילות פוליטית כזו או אחרת.

לדברי רבני הארגון, דבריו של הרב נויבירט משקפים אך ורק את עמדתו האישית ואף נכתבו לאחר פרישתו מתפקידו כמנכ"ל. "ארגון רבני בית הלל הינו ארגון אשר מקדם ערכים של הקשבה וקירוב לבבות. חברי הארגון רשאים כמובן לתמוך בכל מפלגה הקרובה לליבם אך ורק על סמך דעתם האישית".

הרב נויבירט הצהיר הבוקר כי בכוונתו להצביע לליכוד בבחירות הקרובות מכיוון שלטענתו מפלגת הבית היהודי גמגמה בסוגיות דת ומדינה בפעילותה בכנסת האחרונה. את דעתו האישית כתב הרב החבר גם בארגון "רבני בית הלל", בדף הפייסבוק האישי שלו. "מאז ומעולם הייתי "אוהד שרוף" של המפד"ל-הבית היהודי, מקום בו מצאתי את ביתי הטבעי. אם לא ישתנה דבר מהותי עד הבחירות, אמצא את עצמי ככל הנראה מחוץ לבית בפעם הראשונה. לא, זה לא בגלל הסיפור של אוחנה. זה בגלל משהו מהותי הרבה יותר אשר דומני שבגללו זולגים המנדטים של הבית היהודי לכל עבר" כתב הרב.

הרב תקף במרומז את הבית היהודי ואמר כי "מפלגה המתיימרת לייצג יהדות מסוג אחר, יהדות בונה גשרים, חייבת בראש ובראשונה להיות בעלת חזון לגבי מקומה של היהדות בציבוריות הישראלית, חזון בסוגיות דת ומדינה, חברה ומשפט. ישנן סוגיות העשויות להשפיע באופן אקוטי על עתידה של החברה – סוגיית הגיור, המעמד האישי, השבת בישראל, מעמד הרבנות ובתי הדין הרבניים, הסטטוס קוו ועוד כהנה וכהנה. סוגיות אלו חשובות לא פחות מהסוגיה המדינית ואולי אף יותר".

הרב מאיר נהוראי, יו"ר רבני בית הלל מסר: "אין דרכם של רבנים להביע עמדות פוליטיות בציבור אלא להשמיע קול של תורה והלכה. מטבע הדברים, לציבור יש מגוון של דעות פוליטיות והוא אינו מעוניין שרב הקהילה ישתמש במעמדו להבעה של דעה פוליטית מסוימת, אלא קולו ישמע בשיעורי תורה, פסקי הלכה והבעת עמדות ערכיות, ובכך הציבור יהיה גם קשוב יותר לרבניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר