גזר הדין

שמונה חודשי מאסר בפועל לאולמרט ב'פרשת טלנסקי'

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) שמונה חודשי מאסר בפועל על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במסגרת פרשת מעטפות הכסף • פרקליטיו של אולמרט ביקשו עיכוב ביצוע לגזר הדין, התביעה הסכימה לבקשה ובית המשפט העניק עיכוב ביצוע • עוד בגזר הדין: קנס כספי (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בסיון תשע"ה | 25.05.15
אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: David Vaaknin/POOL)

פרשת טלנסקי: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) שמונה חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי של מאה אלף שקלים על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במסגרת פרשת מעטפות הכסף.

השופט יעקב צבן הקריא את עיקרי גזר הדין ואמר כי "איש ציבור, שר בממשלה, מקבל כספים במזומן, בדולרים, חלקם בקופה סודית, עושה בהם שימושים פרטיים, אינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו, מחטיא את השירות הציבורי וללא דיווח. דגל שחור מתנוסס על התנהלות כזו".

באשר לגזר הדין אמר השופט צבן כי "הנאשם צבר זכויות רבות ומעלות רבות ותרם תרומה גדולה למדינה", אך הדגיש כי "בכל אלה יש למתן את העונש, אך לא כדי למנוע מאסר בפועל".

פרקליטיו של אולמרט ביקשו עיכוב ביצוע לגזר הדין לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון, התובע עו"ד אורי קורב הסכים לבקשה ובית המשפט העניק עיכוב ביצוע של 45 יום.

עורכי הדין של אולמרט מסרו בתגובה לגזר הדין כי "העונש שהוטל על מר אולמרט רק מוסיף לסבל הרב שכבר עבר. מדובר בגזר דין קשה, שיש בכוונתנו לערער עליו. העונש הוא כבד מאוד, במיוחד בנסיבות של מר אולמרט שהתפטר מתפקידו כראש הממשלה בשל החקירות, הוציא עצמו מן החיים הציבוריים לאורך שנים ארוכות, וויתר על רום מעמדו, וכן ויתר על התנאים שהיו מגיעים לו כראש ממשלה לשעבר".

עוד נמסר בתגובה: "הליך החקירה והמשפט הטילו צל כבד על חייו של מר אולמרט משך למעלה משבע שנים וליוו אותו יום יום, ושעה שעה וגרמו לסבל רב לו ולבני משפחתו. לטעמנו, די היה בכל אלו כדי להביא בהקלה בעונשו של אדם שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, שנעשו לכאורה לפני כ-13 שנים. כפי שהוכח בפני בית המשפט מר אולמרט תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, ביצור מעמדה הבינלאומי, ורווחת אזרחיה והיה ראוי להתחשב בכך".

בשנת 2012 זוכה אולמרט בפרשה מחמת הספק אך לפני כחודשיים, בעקבות הערעור שהגישה הפרקליטות בשל עדותה החדשה של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, הפך בית המשפט את החלטתו והרשיע את אולמרט בפרשה.

אולמרט הורשע כי לקח מאות אלפי שקלים - מרביתם מכספו של איש העסקים מוריס טלנסקי, בעת שכיהן כשר התמ"ת.

השופטים, יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן, פסקו כי אולמרט לא דיווח על קבלת הכספים כנדרש בחוק והוא הואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה והפרת אמונים.

בשלב הטיעונים לעונש טען התובע עו"ד אורי קורב כי מתחם הענישה למעשים עומד על בין שמונה ל-18 חודשי מאסר כאשר לטענתו העונש הראוי לאולמרט הוא מעל אמצע מתחם זה כלומר מעל שנת מאסר בפועל.

מנגד, עו"ד אייל רוזובסקי, פרקליטו של אולמרט טען כי יש להתחשב בנפילה הקשה של אולמרט והעונש הציבורי שקיבל לצד תרומתו הציבורית כדי לא להטיל עליו מאסר בפועל. עו"ד רוזובסקי הוסיף כי אפ אכן יוחלט להטיל עליו עונש מאסר טען כי עליו להיות חופף לעונשו בפרשת הולילנד.

אולמרט נשא דברים בשלב הטיעונים לעונש ואמר: "אני חושב שאין עונש חמור יותר מזה שאני חווה במשך שנים ארוכות. כמעט עשירית מחיי הפכתי לשק חבטות שכל המכה בו יותר זוכה בחוגים מסוימים לאהדה ותמיכה. כל השנים הייתי צריך לגייס כוחות כדי להתגונן, לתמוך במשפחה שהלכה וגדלה וברעייתי. מה אומר לנכד שילדים בכיתה אומרים על סבו דברים והוא פגוע וחסר אונים? כיצד מסבירים לנכדה שמורים חסרי רגישות עולבים בה בגללל מה שראו בחדשות ערב קודם לכן?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר