השד יוצא מהבקבוק

נתניהו: ישראל במקום השני בעולם באלכוהליזם

בנימין נתניהו בפתח התכנסותה השבועית של הממשלה, הבוקר: "האלכוהוליזם מתפשט במדינה כמו וירוס, נטפל בזה בחומרה"

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתניהו בישיבת הממשלה (פלאש 90)

עד עכשיו דיברו על כך רק במקומות סגורים. שרים, חברי כנסת, אנשי חינוך ואחרים. פחדו להוציא זאת לרבים כדי שהשד לא יברח מהבקבוק. הבוקר עשה זאת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח התכנסותה השבועית של הממשלה. "מדינת ישראל הידרדרה לשאול תחתיות והוכתה במכת האלכוהוליזם המתפשט במדינה כמו וירוס. בעיקר אצל ילדים ובני נוער אך גם אצל מבוגרים. "יש לנו מגיפת אלכוהול שמפשטת כמו וירוס בשי החורף. אנחנו במקום השני אחרי אוקראינה וחייבים לגדוע את זה באיבו", אמר נתניהו.

מזה זמן שתופעת האלכוהוליזם במדינה מדאיגה את הצמרת השלטונית. מתברר שהיא משפיעה על רמת הפשיעה בכל התחומים. היא תורמת רבות לתאונות הדרכים, למעשי הרצח הרבים, לאלימות בבתי הספר, במקומות עבודה וברחובות, והיא ניצבת גם מאחורי הגידול במעשי השוד והגניבה. אנשים גונבים כדי שיהיה להם לקנות עוד ועוד בקבוקי שתייה, דווח לשרי הממשלה. "הנושא יטופל בחקיקה, אכיפה וחינוך", הבטיח נתניהו אך כמה מן השרים השמיעו בממשלה את דעתם שלא מספיק לדבר על הנושא וצריך לעשות. ועשייה פירושה להקצות את המשאבים הנדרשים למלחמה בשתיינות.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', חיווה דעתו בממשלה שאכן הגיע כבר הזמן לקחת את העניינים בידיים בנושא חמור זה. "הצהרות ראש הממשלה נכונות מאוד. אני משבח את זה שהוא רואה את החשיבות במלחמה באלכוהול. אני יכול להכין את התוכניות הטובות ביותר, אבל בסוף מישהו חייב לרשום את הצ'ק. יש גורמים שמדברים על חמאה. אני נלחם על הלחם. במקרה של קיצוץ, הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול תהיה בסכנת סגירה".

ראש הממשלה אמר לשרים שמשרדו מכין תוכנית עבודה מגובשת ומסודרת בעניין המלחמה באלכוהוליזם והיא תובא בקרוב לאישור הממשלה."יתקבלו כאן החלטות במקביל לפעילות החקיקה שנעשה".

אלא שגם נתניהו מודע לוויכוח שפרץ בין המשרד לביטחון פנים לבין משרד האוצר בשאלה מאין יש לקחת את מאות מיליוני השקלים הדרושים למערכה בשתיינות. "למשרד לביטחון פנים יש תקציבים לנושאים אלו", אומרים באוצר ובמשרד לביטחון הפנים מגיבים: "אנשי האוצר אינם יודעים במה הם שחים".

אתמול נפגשו שר האוצר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן לדיון בתקצוב המלחמה באלכוהוליזם ונפרדו בלא סיכומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר