אסון במתכונת התאומים

השבוע: מד"א נערך למגה-פיגוע ענקי

לראשונה מאז קום המדינה יערוך מגן דוד אדום תרגיל חרום בהיקף שלא היה כמותו מעולם. התסריט יציג מגה פיגוע ענקי הדורש מעורבות של כל כוחות ההצלה ב-7 מרחבים בו בזמן עם מאות אמבולנסים, נט"נים, אופנוענים ולראשונה תיחשף בתרגיל המצלמה הלוויינית

יוני גבאי | כיכר השבת |

האם יכול להתרחש בישראל אסון ענקי במתכונת הפגיעה בבנייני התאומים בניו יורק? במגן דוד אדום לא מוציאים זאת מכלל אפשרות, ועל בסיס הערכות ודיונים רבים, הוחלט לארגון להתחיל ולהיערך למגה פיגוע ענקי שכזה ולתרגל את כל הכוחות תוך תיאום עם גורמי הביטחון האחרים לתרסיט הגרוע ביותר.

לראשונה מאז קום המדינה יערוך מגן דוד אדום ביום שלישי הקרוב, תרגיל חרום בהיקף שלא היה כמותו מעולם. התסריט יציג מגה פיגוע ענקי הדורש מעורבות של כל כוחות ההצלה ב-7 מרחבים בו זמנית, עם מאות אמבולנסים, נט"נים, אופנוענים ולראשונה תיחשף בתרגיל גם המצלמה הלוויינית החדשה של מד"א האמורה להעביר שידור חי של הטיפול בזירת האירוע לחמ"ל המרכזי בעורף הזירה.

בתרגיל ייטלו חלק שבעה מרחבים צפוניים של מד"א במקביל, בראשות מרחב כרמל, הנהלת מד"א והמטה המורחב. כ-100 אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, תאר"נים, אופנועים ומאות פראמדיקים, חובשי רפואת חירום, מגישי עזרה ראשונה ושירותי הדם של מד"א ישתתפו בתרגיל, תוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שירותי הכבאות וההצלה, עיריית חיפה, פיקוד העורף, משרד הבריאות ובתי החולים בעיר חיפה: רמב"ם, כרמל ובני-ציון. מד"א ישתמש בתרגיל באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר העומדים לרשותו ויחשוף – לראשונה - מצלמה משוכללת סלולארית/לוויינית, המותקנת על רכב החפ"ק. המצלמה תאפשר למוקד השליטה לצפות בזמן אמת בפעילות צוותי מד"א בשטח.

בנוסף, יהיה שימוש בחדר פיקוד מתקדם, תקשורת לוויינית ופינוי בהיטס. התרחיש ידמה כאמור מגה פיגוע, המזכיר את אסון מגדלי התאומים בניו יורק – אלפי נפגעים בדרגות פציעה שונות, שיפוזרו בגזרות השונות בשטחי התרגיל בעיר חיפה, ונפצעו כתוצאה מאירוע טרור או קריסת מבנים או כל אסון אחר. במהלך התרגיל יוזרמו תרחישים שונים גם למרחבי מד"א האחרים, במטרה לתרגל את המערכות וליצור תמונת מצב לאומית בחרום.

מטרת התרגיל לבדוק את רמת ההערכות, הכשירות והמענה המבצעי של מד"א ברמה המרחבית והארצית, בשיתוף פעולה עם כוחות החירום וההצלה בתרחיש "מגה-אר"ן (אירוע רב נפגעים)", תוך שילוב הלקחים ממלחמות, תרגילים ואירועים מהתקופה האחרונה. כוחות החירום וההצלה ישתפו פעולה בתיאום פעולות חילוץ והצלה, פתיחת צירים, פינוי וויסות נפגעים לבתי חולים קרובים ומרוחקים כאחד.

על פעילות מד"א והמענה בתרגיל יעמוד מקרוב מנכ"ל מד"א אלי בין, יחד עם המטה המורחב ומנהל מרחב כרמל תמ"ג שמעון ביטון, שגם ינהל את התרגיל. מנכ"ל מד"א מדגיש כי "בתרגיל הגדול ביותר שנערך בישראל תיושם התפיסה כי מד"א מרחב כרמל נותן מענה ראשוני, אולם הוא מסתייע בשבעה מרחבים נוספים של מד"א, במסוקים ובמטוסים לפינוי הפצועים לבתי החולים ברחבי הארץ. המטרה היא לבחון את המוכנות של מד"א - בשיתוף כלל מערכות הבריאות - להתמודדות עם פיגוע בהיקף כזה, שכמוהו לא ידעה מדינת ישראל מעולם ואנו תקווה שגם לא תדע."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר