13 שנה לאסון

שרידי ניסוי שערך האסטרונאוט אילן רמון - הושבו לישראל

שלוש עשרה שנה אחרי אסון התרסקות מעבורת קולומביה בו נהרג האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל, נאס"א השיבה לישראל את שרידי הניסוי מיידקס שערך בחלל. אלמנתו: "גאווה גדולה" (בארץ)

(צילום: יואב ארי דודקביץ)

שלוש עשרה שנה אחרי אסון "מעבורת קולומביה", בה נהרג האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל, שרידי הניסוי שערך בחלל הושבו לישראל.

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, השיבה את השרידים של הניסוי "מיידקס" שביצע רמון בחלל. והם הוצגו היום באירוע של כנס החלל הבינלאומי של משרד המדע ומכון פישר.

השרידים נמצאו במסגרת האיסוף שערכה נאס"א לאחר ההתרסקות, בין היתר נמצאו: המצלמה שעמה צילם רמון את הניסוי בחלל, מערכת בקרה, הבית של העדשות של המצלמה, תמונות, כונן הקלטה ורכיבים אלקטרונים נוספים.

שרידי הניסוי (צילום: באדיבות משרד המדע)

אלמנתו של אילן, רונה רמון אמרה: "אתמול עלינו לגבעה, 13 שנה אחרי, בדיוק בשעה שאיבדנו את קולומביה ואת הצוות היקר שם. דיברנו מהלב, כל אחד את החוויות שלו. העובדה שנמצאים איתנו כל שנה כל כך הרבה אסטרונאוטים, עשינו חישוב וגילינו שנמצאים כאן כל שנה 1% מכל האנשים שהיו בחלל".

"הבנתי שהאסון הפרטי הוא לא רק שלי. נשארתי עם משקל כבד על הכתפיים. אילן השאיר אותנו עם לב פתוח, כולנו אהבנו והתרגשנו מהאדם שייצג אותנו בחלל. עם האסון נשארנו במין ואקום ואני לא רציתי שנזכור רק את הטרגדיה, אלא נזכור את האדם".

היא הוסיפה: "אז השרידים האלה פה. אלו חפצים עם המון רגש, עשייה, ידע וסקרנות. צוות 'מיידקס' וצוות הקולומביה אהבו את הניסוי. הגאווה הגדולה היא שהניסוי ממשיך גם היום על-ידי סוכנויות החלל האחרות בתחנת החלל הבינלאומית. ואנחנו יכולים רק להתגאות".

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי כבר לפני שלוש שנים ישראל ביקשה את השרידים, מנהל סוכנות החלל הישראלית, מנחם קדרון, אמר באירוע: "רונה רמון העלתה את הנושא. ללא פעולתה הנמרצת שלא יודעת גבול, איננו יודעים אם היינו עומדים במעמד זה".

רוברט קבנה, מנהל מרכז החלל קנדי של נאס"א, דיבר על החשיבות בהחזרת השרידים ועל שיתוף הפעולה עם רונה רימון. גם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו נאם בכנס, וציין את שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל בנושא החלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר