באר-שבע סוערת

מי ניסה לרצוח את המקובל רבי אלעזר אבוחצירא?

כתב אישום הוגש השבוע נגד גבר בן 47, החשוד בנסיון לרצוח את המקובל רבי אלעזר אבוחצירא שליט"א. על-פי החשד, האיש התייצב בביתו של הרב כשהוא חמוש בסכין וניסה לדקור אותו. כשמזימתו לא צלחה, הוא דלק אחרי רבי אלעזר לבית-הכנסת וניסה שוב לדקור אותו (בארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

כתב אישום הוגש השבוע נגד גבר בן 47, החשוד בנסיון לרצוח את המקובל רבי אלעזר אבוחצירא שליט"א. על-פי החשד, האיש התייצב בביתו של הרב כשהוא חמוש בסכין וניסה לדקור אותו. כשמזימתו לא צלחה, הוא דלק אחרי רבי אלעזר לבית-הכנסת וניסה שוב לדקור אותו.

ב'מעריב', שחשף את הפרשה, דווח כי מסע הרדיפה החל במהלך צהריי השבת. הנאשם הגיע לבית הרב כשבידו סכין גדולה, דפק על דלתות הבית ואיים לחסל אותו. "אני רוצה להרוג אותך‭,"‬ צעק הנאשם לעבר רבי אלעזר. אחד מחסידי הרב שהיה במקום חסם בגופו את הנאשם ומנע ממנו להיכנס פנימה.

משם, בעקבות הכשלון, הגיע הנאשם לבית המדרש של רבי אלעזר כשעל גופו סכין. הוא התקדם לעבר מקום מושבו של הרב ואיים לדקור אותו. עדי ראייה למעשה סיפרו כי הרב היה מבוהל. קודם לכן, לפי עדויות אחרות, חרת הנאשם צלב על דלתות בית המדרש.

בשלב מסוים, חשו המתפללים שמדובר בפיקוח נפש ומיהרו להזעיק את המשטרה. אלה הגיעו במהירות ועצרו את הנאשם לחקירה, אך שחררו אותו כעבור שעות למעצר בית. הסיבה: רבי אלעזר סרב להגיש נגדו תלונה.

הנאשם עצמו, אגב, הכחיש כל קשר למעשה וטען בחקירתו כי הוא הותקף על-ידי המתפללים משום שנכנס למתחם בית-המדרש כשהוא גלוי ראש.

לשכת התביעות במשטרת מרחב הנגב הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע בגין איומים להרוג את הרב והחזקת סכין. לטענת סנגוריו של הנאשם, אלי אונגר ורפי בוקר, העובדה שהרב לא הגיש תלונה נגדו מכרסמת בעוצמת הראיות שיש בידי המשטרה. "מדובר בעדות של מתפללים, שהם חבריו של הרב אבוחצירא הרוצים להגן על הרב. הרב עצמו לא התלונן ולא מסר עדות‭,"‬ טענו.

אז מה מביא אדם לנסות להתנקש באישיות רבנית בכירה? גורמים בבאר-שבע טוענים כי הנאשם הוא חשוך בנים, התברך אצל רבי אלעזר בתמורה לכסף רב אך הברכה לא הועילה. אחרים טוענים כי הפרשה מתרחשת על רקע נסיון הדחתו של יו"ר המועצה הדתית בבאר-שבע מתפקידו, שבה גם רבי אלעזר מעורב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר