המשטרה ממליצה להעמיד לדין שלושה רופאים בכירים ב"איכילוב"

שנתיים לאחר שפורסמה כתבה שהאשימה רופאים בכירים בתיעדוף "תיירי מרפא" על חשבון החולים ישראלים, המשטרה הודיעה לפרקליטות כי היא ממליצה להעמיד לדין שלושה רופאים (חדשות)

איכילוב, ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

שנתיים לאחר שפורסמה כתבה שהאשימה רופאים בכירים בתיעדוף "תיירי מרפא" על חשבון החולים ישראלים, המשטרה הודיעה היום (שלישי) לפרקליטות המדינה כי היא ממליצה להעמיד לדין שלושה רופאים, מבכירי בית החולים "איכילוב" בתל אביב, בחשד לעבירות שוחד ומרמה.

חקירת הפרשה שכונתה במשטרה "תיירות מרפא" נפתחה לפני כשנתיים בעקבות תחקיר התכנית "עובדה", בסופה קבעה המשטרה כי שלושת הרופאים, פרופ' צבי רם, פרופ' שלומי קונסטנטיני וד"ר יוסי פז, דרשו וקיבלו סכומי כסף גבוהים מתיירים המכונים "תיירי מרפא" עבור ניתוחים שביצעו בבית החולים הציבורי, זאת במקביל לכספים שהועברו לבית החולים.

במהלך החקירה תושאלו עשרות מעורבים, חלקם באזהרה ונתפסו מאות מסמכים. גם רשות המסים הייתה מעורבת בחקירה וסייעה במשטרה, זאת לאחר שחקרה את עבירות המס שביצעו החשודים בפרשה זו, עוד בטרם פתחה המשטרה בחקירה.

על פי ממצאי החקירה, בין השנים 2013-2009 הגיעו "תיירי מרפא" שנזקקו לניתוח אל הרופאים החשודים וביקשו כי הניתוח יבוצע על ידם. על פי החשד, לכל הפחות 40 ניתוחים כאלו בוצעו. במהלך השנים הציעו הרופאים לבצע את הניתוח בבית החולים הציבורי שבו הם מועסקים כשהחולים שילמו לבית החולים עבור האשפוז כמקובל, ובמקביל שילמו לרופאים שוחד על מנת שהם יהיו אלו שיבצעו את הניתוחים בבית החולים הציבורי.

ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי חתם באחרונה על תיק החקירה והעביר אותה להחלטת הפרקליטות עם המלצה על כך שיש תשתית ראייתית בגין עבירות קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים על ידי שלושה רופאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות