המלחמה בשחיתות

המשטרה ממליצה להעמיד לדין שלושה ראשי רשויות

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בעבירת שחיתות, ואת ראש המועצה המקומית זכרון יעקב אלי אבוטבול בשל איומים על איש עסקים שהתנגד לפרויקט (חדשות)

(צילום: פלאש 90)

השחיתות ברשויות המקומיות: דובר המשטרה הודיע היום (רביעי) כי לאחר חקירת שני ראשי רשויות - ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר וראש המועצה המקומית זכרון יעקב אלי אבוטבול ביחידה הארצית לחקירות הונאה, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראשי הרשויות החשודים.

על פי הודעת דובר המשטרה, השחיתות בעיריית רמת גן הינה פרשה מסועפת ומורכבת ולאחר חקירה מורכבת גיבשה המשטרה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר וסמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה, אמנון בוץ.

השניים חשודים בכך שנתנו הבטחות לפעילים ולנותני שירותים שסייעו בידם בקמפיין הבחירות ולמאמצים לממש את ההבטחות, אשר בחלק מהמקרים אכן מומשו. כמו כן גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה, בהקשר לניגוד עניינים בו פעל במסגרת קשריו עם קבלן בעיר.

במסגרת החקירה נחקרו ראש העיר, סמנכ״ל מנהל תרבות בעירייה והבכיר ממחלקת הפיקוח תחת אזהרה וכן נחקרו עשרות מעורבים נוספים, חלקם באזהרה, בוצעו חיפושים, נתפסו מסמכים בהיקפים נרחבים ובוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה.

מחומר החקירה עולה, כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013, בהן התמודד, הבטיח זינגר הטבות לפעילים במערכת הבחירות ולספקי שירותים שונים אשר סייעו לו ופעלו למענו, מי בשכר מופחת ומי ללא כל שכר. בכלל זה, הבטיח זינגר לפעילים ולנותני שירותים, כי ימונו לאחר הבחירות למשרה בעירייה או במוסד הקשור אליה או ייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשרות עם העירייה ומוסדותיה.

מחומר הראיות עולה, כי לאחר היבחרו של זינגר, פעלו זינגר ובוץ, ששימש יד ימינו בכל תקופת הבחירות, על מנת לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים. בחלק מהמקרים אכן נשכרו שרותיהם של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה.

ממצאי חקירת חשד נוסף במסגרת הפרשה, מעלים כי בכיר במחלקת הפיקוח בעיריית רמת גן, פעל בניגוד עניינים בכך שטיפל מתוקף תפקידו בענייניו של קבלן ויזם בעיר, לרבות בסוגיות הנוגעות לאכיפה הדרושה בהקשר לענייניו, בעת שבין השניים היה קשר בגין רכישת נכס פרטי שהיה בבעלותו של הבכיר על ידי הקבלן. כמו כן על פי ממצאי החקירה הציע הקבלן שוחד לפקח עירייה בעת שהגיע לבצע פעולת אכיפה בפרויקט שניהל בעיר.

בסיומה של החקירה, עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, סמנכ״ל מנהל תרבות בעירייה אמנון בוץ והבכיר במחלקת הפיקוח.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה), שליוותה את החקירה, לעיון והחלטה.

ראש מועצת זכרון יעקב חשוד באיומים

במקביל הודיעה המשטרה כי סיימה חקירת חשד לביצוע עבירת איומים ועבירות נוספות על ידי ראש המועצה המקומית זכרון יעקב ואחרים. מממצאי החקירה עולה כי ראש המועצה איים על איש עסקים מתחומי המועצה שיפגע בו באמצעות מניעת קידום עניינייו, תוך פגיעה באינטרסים הכלכליים שלו במועצה, זאת על פי החשד על רקע התנגדותו לפרוייקט שביקשה המועצה להקים.

במסגרת החקירה נחקר ראש המועצה באזהרה וכן נחקרו מעורבים נוספים, חלקם באזהרה. בסיומה של החקירה עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת איומים על ידי ראש המועצה ואחרים. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות חיפה לעיון והחלטה.

ראש מועצת חצור הגלילית חשוד בשוחד ומרמה והפרת אמונים

במקביל הודיעה המשטרה הבוקר כי החליטה להמליץ להעמיד לדין את ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוויסה, בחשד כי קיבל בתקופת הבחירות לראשות המועצה ולאחריה תרומות כספיות מאיש עסקים, אשר בבעלותו בית עסק בתחום המועצה, זאת בתמורה להטבות בהקשר לענייניו העסקיים במועצה.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה ראש המועצה ומעורבים נוספים, וממצאי החקירה ביססו את החשד כי ראש המועצה קיבל בהזדמנויות שונות תרומות כספיות מאיש העסקים. על פי החשד, העביר איש העסקים במהלך תקופת הבחירות לראשות המועצה, עשרות אלפי שקלים לעמותה שנוהלה על ידי פעילים במטה הבחירות של סוויסה.

עוד עולה מממצאי החקירה, כי חודשים ספורים לאחר הבחירות הועברו לראש המועצה כספי תרומה מאיש העסקים ואלו חולקו על ידו כסיוע אישי מטעמו לתושבים שהוא ומקורביו בחרו להגדירם כזכאים לסיוע. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז צפון לעיון והחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר