התקווה של הנשיא לשעבר

ריבלין ישקול: חנינה לקצב בגלל מצבו הנפשי הקשה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ידון בזמן הקרוב בהענקת חנינה לנשיא לשעבר משה קצב. הסיבה: הידרדרות משמעותית במצבו הנפשי, בפרט לאחר ההחלטה לדחות את בקשתו לניכוי שליש (אקטואליה)

מצב נפשי. קצב (צילום: קובי גדעון / Flash90 .)

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (ראשון) כי נשיא המדינה ראובן ריבלין ידון בזמן הקרוב בהענקת חנינה לנשיא לשעבר משה קצב, שנידון לשבע שנות מאסר. הסיבה: הידרדרות משמעותית במצבו הנפשי.

לפי הדיווח בעיתון, בסביבות של קצב חשפו בימים האחרונים מידע משמעותי על הידרדרות קיצונית במצבו הנפשי, בפרט לאחר החלטת ועדת השחרורים שלא לנכות שליש ממאסרו.

הוועדה, אף מתחה ביקורת קשה על קצב וכתבה כי "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי שחרורו של האסיר, כשהוא מכחיש את העבירה וכשלא עבר כל טיפול במהלך מאסרו, יהווה פגיעה של ממש באמון הציבור".

לאחר ההחלטה החליט קצב שלא להגיש ערעור, לפי הדיווח, זאת מאחר ושקע בדיכאון עמוק ואיבד את האמון בהליכים הנוגעים לשחרורו.

בפני הנשיא ריבלין מונחות כעת שתי בקשות חנינה, הראשונה של רעייתו גילה והשניה של פרקליטו עו"ד ציון אמיר. גם המידע על מצבו הנפשי הקשה של קצב הגיע ללשכת נשיא המדינה, כאשר לפי הדיווח, ההערכה הינה שיוגשו בקשות חדשות לחנינה בעקבות ההידרדרות החריפה במצבו הנפשי.

"מקום רם דרג" המצוטט בעיתון הבהיר כי בידי הנשיא נתנוה "סמכות של חסד" להעניק חנינה לאסיר גם לאחר שוועדת השחרורים החליטה שלא לקצר את עונשו.

כזכור, לפני מספר שבועות פורסם כי הנשיא ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד הביעו תמיכה במתן חנינה לקצב. בית הנשיא פרסם הכחשה בה נאמר כי "הנשיא לא הביע תמיכה במתן חנינה לקצב. הנשיא ידון בסוגיה זו ויגבש את עמדתו, אם וכאשר יידרש לכך כפי שהוא נוהג בכל בקשת חנינה אחרת המובאת לפניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר