הסיפור המלא

נהגי המוניות זועמים: נשבית את 'גט טקסי'

ועד נהגי המוניות זועם על "גט טקסי" ומאיים לפתוח בשביתה. חלק מהנהגים אף איימו לעזוב את החברה. הסיבה: המסלולים החדשים ודמי התשלום הגבוהים • החברה: דמי השימוש הזולים ביותר (בארץ)

משה ברדא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם חברת 'גט טקסי' לא תחשב מסלול מחדש, נהגי המוניות בישראל יצאו להשבתה בעקבות השינויים במחירים אותם היא גובה מהנהגים, כך הודיע היום מצי שבתאי יו"ר ועד נהגי המוניות בירושלים וחבר הנהלת האיגוד הארצי של נהגי המוניות.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר שבתאי כי "גט טקסי במסלול שרירותי החליטה שהיא גובה מאיתנו מאות שקלים בחודש עבור כל נהג". לדבריו: "גט הייתה גובה סכום של 4 שקלים + מע"מ על כל נסיעה או שש מאות שקלים לחודש עבור מאה נסיעות ולאחר מכן שקל על כל נסיעה. זאת אומרת, שדמי המשרד שהיינו משלמים לגט טקסי היו בין שש מאות לשבע מאות שקלים".

"כיום, היא רוצה לשנות את המסלולים שהיא מציעה לנו", אומר שבתאי. "אמנם היא נתנה לנו חודש ארכה, כשהיא הודיעה לנו על כך אתמול, אך חשבון פשוט מעלה שדמי הגבייה מכל נהג יעלו בכמאתיים עד שלוש מאות שקלים, זו עלייה חסרת תקדים".

לדבריו: "תחנות מוניות במשך שלושים ארבעים שנה העלו מחירים מתי שהיה צורך, אבל במחירים ששווים לכל כיס - בסביבות חמישים שקלים לכל היותר, אף פעם זה לא הגיע למאה שקלים והם פה העלו במאות שקלים". שבתאי מסביר כי "הם יחסו לעצמם את העבודה, חילקו לנו ולנוסעים סוכריות, מיכסו את הנהגים והנוסעים כאחד ועכשיו הם רוצים לעשות ככל העולה על רוחם".

"אנחנו לא ניתן לכך יד", הוא מאיים. "יש לי מעל 30 קבוצות וואטסאפ ברחבי הארץ, יש לי דפי פייסבוק, אתמול הודעתי לכל הנהגים שלנו שנתתי זמן שלושה שבועות. אם אין שינוי - אני פותח בשביתת אזהרה ולא יהיה מענה בגט טקסי".

"הנהגים תומכים בי בצורה מלאה, הם אפילו רוצים לשבות מהיום, הם מציעים לפרק את הטאבלטים מהיום, הם אומרים לי: 'אנחנו מחזירים את הציוד היום', ואני עונה להם, עדיין לא. אנחנו עובדים מסודר. הרי אנחנו הקמנו את צי המהדרין ונלחמתי עם אנשי שמאל שאמרו שזה גזעני. היום, לאחר שהבאנו להם את הנהגים והם הבטיחו שלא יפגעו בנהגים בירושלים - הם פוגעים בנהגים בכל הארץ".

שבתאי מספר כי לאחר כתבה שפורסמה ב'גלובס', הבעלים של גט טקסי פנה אליו וביקש ממנו למתן את הכתבה. לדבריו: "הוא הבטיח לי עשרות הבטחות אם אני אמתן את הכתבה, האמת אני השתדלתי כי האמנתי לו, חצי מהדברים שהוא הבטיח בזמנו הוא קיים אבל חצי מההבטחות הוא בכלל מתעלם. פעם היינו מדברים בטלפון היום הוא מעביר לי מסרים על ידי גוף שלישי, אך אני חייב לומר דבר אחד: אם אתם תפגעו בנהגי המוניות - אתם תפגעו".

המחירון

שי דיין, אחד מנהגי המוניות לשעבר ב'גט טקסי' מספר בשיחה עם "כיכר השבת": "אני עשיתי מחאות נגדם, לכן הם העזיבו אותי. המוטו של החברה היה שאצלנו אין קומבינות ואצלנו אין עמלות וגם תהנו מנסיעות בכל מקום בארץ, מה שקרה זה שהתחלנו לשלם הרבה יותר מתחנה רגילה, הם התחילו לעשות דברים שכולם יישרו קו".

"לדוגמה כשהם החליטו להוריד את ההזמנה הטלפונית, תחנות אחרות גם עשו זאת, כשהם החליטו להוריד 15% מהמחירון גם תחנות אחרות הורידו, כל מה שהם עושים אנשים מיישרים קו איתם, הם הגיעו למצב שיש להם המון נהגים כי הם קנו את הלקוחות בכסף על ידי שמימנו את הנסיעות שלהם אבל מהנהגים הם התחילו לגבות סכומים גדולים".

"אני מנהל עשרות קבוצות וואטסאפ שקשורות לנהגי החברה, והם אומרים, אם פעם על מאתיים נסיעות הם היו משלמים שמונה מאות שקלים היום התשלום הוא אלף שקלים", מספר דיין "מה שהם אמרו לנו בהתחלה זה 'נסעת שילמת' היום זה הכל כלול, כמו בחברות הסלולר שהכל כלול ואם חודש אחד תעשה מעל לממוצע שלך, אתה תשלם הרבה יותר. הם מתחילים לנגוס לך גם באחוזים של הנסיעות עצמם".

אודי, אחד מנהגי המוניות כיום בחברת 'גט טקסי', מספר: "אומר לך את האמת, העבודה עם החברה די נוחה אבל עד מתי שהיא משתלמת, מתי שלא - אין אפשרות לעבוד בה. עד היום העבודה בירושלים לעומת תל אביב זה פי שלושים אחוזים, היה לנו מסלול מסויים שהיינו משלמים 49 שקלים ועוד ארבעה שקלים לא משנה נסיעת חוץ או פנימית, אבל זה היה משתלם. כעת כשהם יוצאים באופן שרירותי וחד צדדי בשינוי התעריפים אשקול את צעדיי לעתיד, אני לא אשאר שם אם לא יתנו לי להישאר במסלול שלי, ואני לא לבד בעניין".

מחברת 'גט טקסי' נמסר בתגובה: "Gett השיקה ארבעה מסלולים חדשים עבור נהגיה, המהווים את דמי השימוש הזולים ביותר בישראל ביחס לכמות הנסיעות המתקבלת מבין כל החברות הפועלות בשוק. בנוסף, ביטלה גט לאלתר את דמי התוכנה לנהגיה, כאשר המטרה היא לייצר מסלול מותאם לכל נהג ונהג.

"ניסיון העבר מלמד ומוכיח כי למהלכים מסוג זה אותם מבצעת Gett, שהביאה למהפכה בהרגלי צריכת המוניות בארץ, ישנה השפעה חיובית ומשמעותית, הן מבחינת הכנסתם של הנהגים והן במענה המהיר והזמינות ללקוחות החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר