קוצר עונשו של שלומי לחיאני; ישוחרר מיידית מהכלא

שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר, ישוחרר מיידית מהכלא, לאחר שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה לקצר שליש מעונשו. "מבין כי ניצל את סמכותו שלא כדין" (אקטואליה)

שלומי לחיאני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר, ישוחרר ביום שישי הקרוב מהכלא, כך החליטה הבוקר (שני) ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר.

הוועדה, בראשות השופטת בדימוס ברכה סמסון, החליטה לקצר שליש מעונשו של לחיאני, המרצה שמונה חודשי מאסר, בכלא חרמון שבצפון.

כזכור, לחיאני הורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים, בקדנציה הראשונה שלו כראש עיריית בת ים. לאחר משפט ארוך שכלל ערעורים בבתי המשפט, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 250 אלף שקלים.

הוועדה החליטה לקצר את עונשו לאחר שהתרשמה כי "האסיר מודה במיוחס לו, מסביר את העבירות בפזיזות דעת ובקושי להראות חלש ונזקק. הוא מבין כי ניצל את סמכותו שלא כדין".

עוד קבעה הוועדה כי לחיאני "עובד במפעל הסכו"ם ללא בעיות משמעת. נמצא בקשר פרטני עם עו"ס האגף. מגלה מוטיבציה לברר דפוסי ההתנהגות, שהובילו אותו לביצוע העבירות, ומחויב לתהליך הטיפולי ומנצל אותו לחקירה פנימית. השתתף בקבוצת 'עבריינות כללית', משתתף באופן פעיל".

"ההתרשמות הינה כי המאסר מהווה גורם הרתעה משמעותי. הוא איננו חושש להביע ביקורת כלפי חברים אחרים בקבוצה כאשר נדרש ומגלה פתיחתו וכנות גם כאשר מקבל שיקוף אודות דפוסי התנהגותו. משתדל לנצל את המאסר כדי לערוך חשבון נפש מעמיק. ההתרשמות הינה, כי תקופת המאסר יצרה הזדמנות לבחון את מעשיו בצורה ביקורתית ולמצוא תשובות בדפוסי התמודדותו", כתבה הוועדה.

בעקבות כך, החליטה: "לאחר ששקלנו את מכלול נסיבותיו של האסיר ולאחר שעיינו, הן במידע המודיעיני והן בחומר הרב שהוצג לנו, הגענו לכלל דעה כי מן הראוי להורות על שחרורו המוקדם של האסיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר