הבקשה נדחתה

כתב האישום נגד הרב יונה מצגר לא יימחק

ביהמ"ש דחה את בקשתו של הרב מצגר למחיקת כתב האישום נגדו. "עובד הציבור מקבל השוחד עומד מבחינה משפטית, ערכית ומוסרית על מישור שונה מיתר המעורבים" (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית המשפט דחה את טענתו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, למחיקת כתב האישום בשל אכיפה בררנית.

כזכור, כנגד הרב מצגר, הוגש כתב אישום בגין עבירות לקיחת שוחד, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון ועוד. הרב פנה לבית המשפט וביקש כי כתב האישום יימחק בשל השוני ביחס בינו לבין שאר הנאשמים בפרשייה.

השופט משה יועד הכהן מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את טענותיו של הרב מצגר להגנה מן הצדק בציינו כי הנאשם ויתר המעורבים אינם שייכים לאותה קבוצת שוויון: "עובד הציבור מקבל השוחד עומד מבחינה משפטית, ערכית ומוסרית על מישור שונה מיתר המעורבים, שכן המטרה המרכזית של האיסור הפלילי לקבל שוחד הנה להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בו. אין בכך כדי למעט מהחומרה שיש לייחס למעשיו של מי שנותן שוחד של מי שמתווך למתן שוחד ומי שמעורב בעניין בדרך אחרת. אולם, מקבל השוחד הינו בסופו של יום השחקן הראשי על הבמה".

מעבר לכך, לרב מצגר מיוחסת מעורבות מרכזית בכל שמונה האישומים, בעוד שיתר המעורבים והחשודים קשורים לחלק מאישום אחד או לכל היותר לחלקים משני אישומים.

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה להעמיד לדין חלק מן המעורבים בפרשה בכפוף לקיום ישיבות שימוע האמורות להיערך בחודשים נובמבר ודצמבר. היא גם הצהירה כי בכוונתה להגיש כתב אישום מאוחד כנגד יתר המעורבים, ככל שיימצא לאחר שימוע.

בית המשפט קבע כי דיון מורחב בנושא ייערך בעוד כחודש וחצי.

ראש צוות ההגנה עו"ד טל גבאי אמר כי "סברנו מתחילת הדרך כי העבירות שמיוחסות לרב בכתב האישום אינן שוחד. אנו ערוכים לניהול ההגנה מתוך מגמה להוציא את האמת לאור".

עו"ד יהודה פריד הוסיף, "טענות ההגנה שלנו לא נסמכות על הטענות המקדמיות ואנו בטוחים שבבית המשפט נפריך את טענות כתב האישום. ברור שבשלב זה בית המשפט חשוף אך ורק לכתב האישום ללא שראה כלל ועיקר את חומר הראיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר