חוששים מערעור?

"חציית קו": באישון ליל נפגשו קצינים בכירים עם צ'ארלי אזריה

בהצעות אלו ניסו לכאורה מח"ט כפיר וקצינים נוספים לשכנע את אביו של החייל היורה שהורשע בדין: ויתור על ערעור; החלפת עורכי הדין. התמורה - הקלה בעונשו של אלאור (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המציע, גיא חזות, לצד פקודו המורשע, אלאור אזריה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

מפקד חטיבת כפיר אלוף משנה גיא חזות ניסה, בפגישה באישון לילה, לשדל את צ'ארלי אזריה להחליף את הייצוג המשפטי של בנו, אלאור, ובתמורה הצבא יתחשב בו בשלב הטיעונים לעונש ויסכים לענישה קלה.

הבוקר (רביעי) פרקליטי 'החייל היורה מחברון', עוה"ד אילן כץ ואייל בסרגליק, מביעים את זעמם על קיום פגישה והצעה זו שנחשפו בחדשות 2, ובמכתב תקיף שנשלח לשר הביטחון אביגדור ליברמן הם כותבים כך: "גילינו לתדהמתנו כי נעשו פניות בלתי ראויות מצד גורמים בכירים בצבא וביניהם מח"ט כפיר, אל"מ גיא חזות, וקצין מילואים בשם אל"מ אופיר סופר לאביו של מרשנו על מנת לגרום לו להחליף את עורכי הדין וכן למנוע ערעור עתידי בתיק זה, תוך שימוש בהבטחות מהבטחות שונות - דברים העולים לכאורה כדי עבירות פליליות".

"הדבר נעשה במחשכים מבלי ליידע את באי כוחו של הנאשם", הם טוענים, "תוך שידולו של אביו של הנאשם, בהצעות לפגישות ליליות ופגישות 'על אזרחי', תוך רמיסת הייצוג, בניגוד לכל דין, במטרה לסכל את הערעור".

לדבריהם, "בשיחות נעשה שימוש ציני בשמה של שרת המשפטים, תוך התבטאויות לכאורה לפיהן היא נועצה כביכול בגורמים משפטיים שונים על מנת לבחון את סיכויי הערעור בתיק וכי אלו אינם טובים".

"המח"ט אף הציע לצ'ארלי להיפגש עוד באותו הלילה עם בכירים בצבא", הם כותבים, "וזאת על מנת לסגור עימם עסקת טיעון לפני שלב הטיעונים לעונש ובכך להביא ל'סנדול' הערעור, תוך פגיעה בזכויותיו הבסיסיות של מרשנו".

הם מגדירים את הפגישה הזו שנערכה בבסיס צבאי במרכז הארץ, כחציית קווים אדומים: "לתדהמתנו, הקצין אף אמר כי קו ההגנה שבחר בו מרשנו לא היה מוצלח עד עכשיו, והדבר דומה ל'סוכן מדיח' אשר מנסה לשכנע את הנאשם להודות באחריות פלילית תוך הסטתו מעורכי הדין ומרצונותיו שלו והכל תוך הבטחות שווא. אנחנו מוחים בכל תוקף על התנהגות מקוממת, פסולה ושערורייתית זו, שחוצה כל גבול ומנוגדת לחוק לכאורה. מעבר לעבירות הפליליות והאתיות, ההתבטאויות כלפי עורכי הדין מזעזעות את אמות הסיפים".

יצויין, כי לפי הפרסום בפגישה הוצע למשפחת אזריה גם לשקול לוותר על ערעור, מה שמעלה סימני שאלה בדבר מידת הביטחון שחשים בצה"ל באשר להצלחתם בהליך ערעור שכזה.

תגובת צה"ל לידיעה כפי שפורסמה: "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה"ל. עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראוים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי", הדגישו בדובר צה"ל, "מטרת הפגישה היתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר