שינוי מהלך

ארדן הצהיר: נאבק בקנאביס אך ללא הפללה

השר לביטחון פנים הודיע כי בהתחשב במסקנות הצוות שמונה לבדוק את הנושא, החליט לשנות את הגישה במאבק בקנאביס ולהשקיע יותר בחינוך והסברה ופחות בהפללה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הציג הבוקר (חמישי) את החלטתו באשר לסוגיית מדיניות האכיפה כלפי משתמשי הקנאביס, וזאת לאחר שקיבל לידיו את ממצאי הצוות שבחן את המדיניות הקיימת והחליט כי היא כבר אינה יעילה מספיק.

"הלגיטימציה לשימוש בסמים גברה ומספר המשתמשים עלה", סיפר השר, "בשל הנתונים האלו - המודעות לסכנות הלכה וירדה. הגעתי למסקנה שצריך לבחון מחדש את עמדתי ואת המדיניות הנוהגת בישראל".

"אנחנו מציגים הבוקר מדיניות משולבת שלא מוותרת על האכיפה אבל מעבירה את הדגש לחינוך". השר הכריז כי לתכנית החדשה קוראים - "מחשבים מסלול מחדש - עוברים לאי הפללה - באחריות".

"מצד אחד אנו לא מוותרים על מרכיב האכיפה הפלילית, אבל מצד שני מעבירים את מרכז המדיניות והכובד לחינוך, להסברה וטיפול", אמר ארדן.

לפי המדיניות החדשה, במקרה של עבירה ראשונה יינתן קנס, שגובהו טרם נקבע, למשתמש הקנאביס וללא רישום פלילי. במקרה של עבירה שנייה יינתן קנס כפול וגם כאן לא יהיה רישום פלילי. במקרה של עבירה שלישית ייסגר התיק בהסדר מותנה, חוק חדש שהתחיל להיות מיושם בחודשים האחרונים שלפיו לא על כל עבירה ינוהל תיק פלילי ואם האזרח מסכים, הנושא מועבר למסלול שבו המשטרה יש לה אופציות לסגור את התיק ולמחוק את הרישום הפלילי. במקרה הזה, תישקל שלילת רישיון נהיגה או רישיון כלי ירייה במקרה של משתמש קבוע. במקרה של עבירה רביעית, יוגש כתב אישום בהתאם להמלצת המשטרה.

ארדן הדגיש כי "למרות עמדתי התקיפה, במהלך השנים בהחלט פגשתי אנשים נורמטיבים שאין להם שום עבר פלילי שלמעשה משום שנפתח להם תיק פלילי בגין שימוש עצמי אז הסיכויים שלהם להצליח בחיים נפגעו, ואפילו מאוד. כל זה הוביל אותי למסקנה שאני צריך לבחון מחדש את עמדתי והמדיניות הנוהגת בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר