צלם מוקיר שבת

צלם המהומות באינטל: "החרדים אנשים טובים"

קוראים לו יוסוף עוואד, והוא האיש מאחורי המילים "צולם על-ידי נוכרי". את התמונות שלו, מההפגנות הסוערות בחניון קרתא ואינטל, אתם רואים כמעט מדי שבוע. "מגיע לחרדים שקולם יגיע לכל העולם", הוא אומר בשיחה לכיכר השבת, ונזכר בימי בר אילן הסוערים (חרדים)

חיים ספרן | כיכר השבת |
לצלם אין קשר לנאמר (עוואד, פ´ 90)

סוכנות הצילום הוותיקה בירושלים, “פלאש 90” רוחשת עבודה מידי מוצאי שבת בשבועות האחרונים. אתרי האינטרנט החרדים מסתערים על הסחורה הלוהטת המסופקת להם עם רדת החמה. שלל תמונות שצולמו בידי אינו יהודי ותיעדו את אירועי השבת מוצעות לכל דורש ומאפשרות להעביר את התחושה וחווית השהייה בהפגנה לכל הציבור כולו.

החלטנו שהגיע הזמן לשיחה עם מי שעומד מאחורי הצילומים, ובעזרתה האדיבה של סוכנות הצילום גם השגנו אותו. יוסוף עוואד, דור שלישי לצלמים ישראלים-ערבים הוא זה שמגיע מידי שבת לזירת האירועים ב'אינטל' ודואג לגלריות התמונות שאנו מעלים פה מיד עם צאת השבת.

בשיחתנו עם יוסוף עוואד, בן 24 תושב פסגת זאב בירושלים, הוא מספר על החיבור שלו לצילום סטילס ואומר, “אנחנו שנים בצילומים כל המשפחה. אחי הגדול עמר עובד בסוכנות 'רויטרס' וגם דודי מצלם. זה מגיע לנו בדם ואני משתמש בצילומים עם הלב. העין חשובה לכל צלם אולם לא פחות מכך הלב והרגש לצילומים".

מה אתה חושב על הפגנות החרדים ב'אינטל'?

"החרדים הם אנשים טובים ומגיע להם שהקול שלהם יילך ויגיע לכל העולם. אף אחד לא מבין אבל אני יודע שעל התפילה שלהם יסגרו את המקום בשבת".

לעוואד יש "זיכרונות קרב" מימי ההפגנות בבר אילן שם צילם כנער בן 18 והוא נזכר, “הייתי הולך ומצלם את האירועים בבר אילן בזמנו. אני חושב שהמדינה שייכת גם לחרדים וזה לא בסדר שלא נותנים להם לעשות את התפילות שלהם. הלבוש שלהם יפה וזה יוצא מיוחד מאוד בתמונות שאני מצלם".

ולא תאמינו, מרוב שהוא אוהב נשואי הצילום החרדיים שלו הוא גם עובד בשירות ההסברה החרדית, “היו לי כמה תמונות של אנשים לא טובים שהתנהגו לא יפה, אבל אני לא מצלם דברים כאלה כי זה פאדיחה".

אז אתם הולכים להפגנות 'אינטל' בשבועות הקרובים כדי שתחייכו, יוסוף עוואד כבר דואג לתקתק את התמונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר