זעם בשמאל על מתן פרס ישראל לגואל הקרקעות מעיר דוד

דוד בארי, גואל הקרקעות מעיר דוד, יקבל את פרס ישראל על מפעל חיים. בארי תועד בעבר כשהוא דורס ילדים ערבים שיידו עליו אבנים, ותיעוד האירוע עורר מהומה רבה (חדשות, בארץ)

דוד בארי. פרס מפעל חיים (צילום: Abir Sultan/Flash 90. תמונה ראשית, מזרח ירושלים: סלימאן קאדר, פלאש 90 )

זעם בשמאל בעקבות החלטתו של שר החינוך נפתלי בנט להעניק את פרס ישראל על מפעל חיים לדוד בארי העומד בראש עמותת אלע"ד, העוסקת בייהוד שכונת סילוואן במזרח ירושלים.

בנימוק להענקת הפרס לבארי נכתב: "הפרס מוענק לו על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי - עיר דוד. הפרס ניתן לו במלאת חמישים שנה לאיחוד העיר. הוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. עיר דוד היא הגרעין ההיסטורי שממנו צמחה ירושלים - לבו של העם היהודי ומוקדו של ספר הספרים".

בתגובה, אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ): ״אם יש גורם אחד שאחראי באופן המובהק והמאורגן ביותר על תקיעת טריז במזרח ירושלים, החרבת העתיד המשותף שלנו והחרבת כל סיכוי להסדר מדיני זו עמותת אלע"ד, שבמו ידיה מובילה פינוי פלסטינים מביתם, התנחלות וייהוד סילואן, וכל זאת תוך קבלת תרומות במאות מליונים מחברות הרשומות במקלטי מס. אך סמלי שבשנת ה-50 לכיבוש זה המסר שמעבירה הממשלה".

עמותת השמאל 'עיר עמים' הגיבה כך להחלטה על מתן הפרס: "החזון בשמו ניתן פרס יקיר ירושלים לבארי, הינו חזון עצוב לירושלים דורסנית, מפלה, פוגענית וחסרת כל עתיד בר קיימא".

בארי דורס ילדים בסילוואן (צילומסך: מתוך יוטיוב, אל ג'זירה)

בארי הקים לפני כשלושים שנה את עמותת אלע"ד שבתחילת פעילותה ניסתה לבנות 200 דירות בעיר דוד למרגלות הכותל המערבי, אך המהלך נכשל, ומאז היא פועלת לייהד את שכונת סילוואן על ידי פינוי משפחות של ערבים באמצעות מאבקים משפטיים. אלע"ד רוכשת גם בתים מערבים במטרה ליישב שם משפחות יהודיות, רכישה שנעשית באמצעות מתווכים פלשתינים וחברות קש מחו"ל.

מנגד, בימין כמובן בירכו על בחירתו של בארי כזוכה הפרס, והשר נפתלי בנט אמר כי שנת החמישים לאיחודה של ירושלים היא הזדמנות מצוינת להוקיר טובה לבארי, "מגדולי בוני ירושלים בעת החדשה".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בירך את בארי ואמר: "דוידל׳ה הוא שותף נאמן ומוביל לבניינה של ירושלים. איש חזון כמו שהוא איש מעשה. חושף נדבכים של היסטוריה יהודית ובונה על היסודות הללו עתיד מוצק בעיר הנצח. בשנת ה-50 לאיחודה של ירושלים, אין ראוי ממנו".

בארי נחקר בעבר בחשד לדריסת ילדים ערבים. בארי נתקל במארב של ילדים שיידו אבנים לעבר כלי רכב בבעלות יהודית וכשהגיע לעיקול הכביש בשכונת סילוואן דרס בארי את הילדים, סרטון שתיעד את הדריסה פורסם ועורר מהומה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר