העיר העניה ביותר: ארנונה ללא שינוי

בניגוד לרשויות מקומיות שהעלו את תעריפי הארנונה ל-2010, החליטה מועצת העיר העניה בישראל, בני ברק, להשאיר את השיעור על כנו

אלחנן הכהן | כיכר השבת |
בני ברק. אילוסטרציה: פלאש 90

בניגוד לרשויות מקומיות שונות שהעלו את תעריפי הארנונה לשנת הכספים 2010, החליטה מועצת עיריית בני ברק, לקבל את הצעת הרב יעקב אשר, ראש העיר לעדכן את שיעורי הארנונה רק בהתאם למנגנון העדכון האוטומטי הקבוע בחוק שהוא 1.63% בלבד.

בהתאם לחוק ההסדרים במשק המדינה משנת 06', נקבע מנגנון עדכון אוטומטי לשיעורי ארנונה בכל שנה ושנה, ובהתאם לנוסחה זו, שיעור העדכון לשנת 2010, לעומת 09' עומד על 1.63%. לעומת זאת, רשות מקומית שחפצה בהעלאה בשונה מכך, או לשנות תעריפים, היא רשאית להחליט על כך, אך לשינויים אלו נדרשים אישורי שרי הפנים והאוצר.

יחד עם זאת, כדי למשוך יזמים עתירי שטחים ולפתח אזורי תעסוקה בעיר נקבעו, ביזמת ראש העיר, תעריפים חדשים לבניינים חדשים שבשימוש לעסקים, למשרדים של הנהלות בנקים ושל חברות ביטוח ומשרדים מיוחדים וזאת לאחר קבלת אישור משרד הפנים, כפי שנדרש בחוק.

לעומת זאת, בסוגי נכס כמחסנים שלא למגורים ותחנות שנאים (טרנספורמציה) אושרה העלאה של 10% מעבר לשיעור העדכון הכללי, וזאת כיוון שהפער בין התעריפים בקבוצה זו לבין התעריפים לכלל העסקים הוא נמוך במיוחד. עדכון זה תואם את דרישת משרד הפנים להגדלה כוללת של ההכנסות העירוניות מארנונה, במסגרת תכנית ההבראה הפועלת בעירייה.

כדי לעודד פיתוחם של מתקני כושר ובריאות ובריכות שחיה מתוך מגמה שתושבי העיר לא ייאלצו לנדוד לערים אחרות, אושר תת-סיווג חדש בצו הארנונה, שיביא להפחתת תעריפי הארנונה בהם.

בהמשך להחלטת ועדת הכספים של העירייה שבראשות הרב יעקב וירז'בינסקי, חבר מועצת העירייה, נתקבלה הצעת הרב חנוך זייברט מ"מ רה"ע והרב שמחה שטיצברג, חבר הנהלת העירייה להעלות בשיעור ניכר את תעריפי הארנונה לאנטנות ולמתקנים סלולריים המוצבים בבניינים למגורים, או גם שלא למגורים, לרבות שטחי הגגות, השטחים לציוד וכל שטח נלווה.

מועצת העירייה בחרה בישיבתה בעו"ד יעקב מרגלית לחבר ועדת ערר על קביעת ארנונה כללית, במקומו של מר אברהם פינקלשטיין, סמנכ"ל חברת "אסם", שפרש מחברותו בועדה לאחר שנים רבות של פעילות מבורכת במסגרתה. בראש הועדה עומד עו"ד אביעזר ארליך וחבר נוסף בה הוא עו"ד בנימין קרניאל. ועדה זו לא עוסקת בהנחות בארנונה, אלא, במיוחד, בסיווג, גודל, סוג שימוש וכדומה, ופונים אליה, בעיקר, נציגי חברות ומשרדים.

בתחילת ישיבת המועצה, סקר הרב יעקב אשר, ראש העיר את ההתארגנות העירונית במסגרת "התכנית הארצית לילדים ולנוער בסיכון"-עדת שמידט. זו תכנית המשותפת לממשלה ולעירייה להקצאת משאבים כספיים, ובשנה זו אושר לעירייה סכום של 7 מליון ₪, כשהמטרה היא טיפול בלקויות למידה בילדים מגיל הרך עד לגיל 16, עם דגש מיוחד לגיל הרך.

בתקופה זו נמצאת העירייה, בעיצומה של הערכות אינטנסיבית של כל הגורמים העירוניים, ובהם אגפי החינוך והשירותים החברתיים, לאיתור ולטיפול בלקויות למידה, אפילו לקות קלה. לצורך זה הוקם מערך אבחוני רחב-היקף ואיכותי, שיביא לפריצת דרך משמעותית בתחום זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר