הוותיקן לא יקבל את מבוקשו בקבר דוד שבהר ציון

אחרי דיונים ולחצים הנמשכים כבר כמעט 15 שנה, ענתה היום מדינת ישראל לדרישות הוותיקן והשיבה בשלילה לנוצרים שביקשו שהחדר מעל קבר דוד יועבר לרשותם, בטענה ששם שהה "אותו האיש". ניצחון לרבנים הראשיים שניהלו את המאבק

איטל קציר | כיכר השבת |
תפילה בקבר דוד, אתמול. (פלאש 90)

מדינת ישראל דחתה היום את תביעות הוותיקן לקבל לידיה את החדר המצוי מעל מתחם קבר דוד המלך בהר ציון. כבר לפני 15 שנה החלו הנוצרים לדרוש לעצמם את החדר, בטענה שבו שהה לפני 2000 שנה "אותו האיש".

לאורך כל תקופת הלחצים, התלבטו ממשלות ישראל בעניין, וכבר היה חשש שעם בואו של האפיפיור לישראל, תוותר ישראל על החדר ותיתן לו אותו במתנה. היו אף ידיעות שהאפיפיור התנה את ביקורו בישראל בקבלת החדר בעת הביקור, אך הידיעות הוכחשו.

הודעתה הסופית של ישראל לוותיקן שאין לה כל כוונה להעביר את "חדר הסעודה" במתחם הר ציון לידיים נוצריות, היא ניצחון גדול לשני הרבנים הראשיים הנוכחיים הגר"ש עמאר והגר"י מצגר שריכזו את המאבק הישראלי כנגד מסירת החדר לנוצרים.

שני הרבנים הראשיים פרסמו כבר לפני כמה שנים הודעה האומרת שאסור ליהודים להעביר רכוש יהודי לידי הנוצרים ועוד באחד המקומות המקודשים ביותר ליהדות, בירושלים.

במכתב ששיגרה היום ישראל לוותיקן היא אומרת, שאין לה כל בעיה לדון עם הוותיקן במתן הנחות בתשלומי המסים של הכנסיות והמנזרים, נושאי ההפקעות השנויים במחלוקת עם הכנסיות, או להתחייב למתן חופש פולחן לבני כל הדתות והאמונות החיים בארץ ישראל, אך ישראל לא תעביר רכוש ישראלי במקום קדוש לידיים אחרות.

ההודעה הישראלית לוותיקן באה ערב יציאתה של משלחת רשמית של ישראל בראשותו של סגן השר דני איילון הנוסעת מחר לוותיקן כדי לדון שם בשורה של תביעות שיש לבכירי הוותיקן מישראל. פרסום דבר ההחלטה קודם לנסיעה נועד להבהיר לאנשי הדת הבכירים ברומא שלישראל אין אפילו עניין לדון בנושא זה ולחברי המשלחת המגיעים אליהם יש מנדט רחב לדון בשורה של נושאים אך לא בעתיד החדר הספציפי שמעל קבר דוד בהר ציון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר