150 בני-נוער השכימו קום והפגינו למען יהונתן פולארד

נערים מהצפון השכימו אמש ונסעו עד לקונסוליה האמריקאית בי-ם. הם דימו תלייה ואזקו עצמם עם ראש-הישיבה. והכל למען פולארד (בארץ)

למען פולארד (פלאש 90, כיכר השבת)

מה גורם ל-150 תלמידי ישיבה מהצפון הרחוק לקום בשלוש וחצי בבוקר ולנוסע עד לקונסוליה האמריקאית בירושלים? תשובה: יהודי בשם יהונתן פולארד

עשרות תלמידים מהישיבה התיכונית תורנית 'כפר חסידים' קמו לפנות בוקר והחלו בהכנות לקראת היום הקשה. הם הכינו שלטים גדולים, משרוקיות, הביאו מגפונים וחבלים כדי להכין מופע מחאה קטן - "מחאה למען יהודי שנשכח".

הדרך עד לירושלים ארוכה ובנוסף לכך יש צום עשרה בטבת אבל זה לא מה שיעצור את אותם עשרות נערים מלומר לממשלת ישראל מה הם חושבים על היחס של המדינה ליהונתן פולארד.

ENOUGH IS ENOUGH – הם רשמו באותיות גדולות ואדומות. "הגיע הזמן לשחרר את יהונתן פולארד" הם צועקים. "פולארד נמק בכלא כבר למעלה מעשרים שנה ומדינת ישראל לא עשתה מספיק לשחררו אם בכלל", הם אומרים לכל מי שרוצה להקשיב.

הרב שניאור כץ, מרבני הישיבה, אמר ל"כיכר השבת" כי העניין בהפגנת המחאה הוא לגלות אחריות כלפי יהודי שפעל למען העם היהודי.

"במלאות 8,800 יום למאסרו של יהונתן פולארד ולמרות שממשלות התחלפו גם בארץ וגם בארה"ב ובארה"ב מדובר בממשלה שיש לה רגישות מאוד גדולה לאסירים בגאונטנמו וזכויות אדם של פליטים באפריקה ובכל מיני מקומות בעולם - האזרח הישראלי שלנו, יהונתן, נשכח. וכששמים לב למאמצים האדירים ולקמפיינים ענקים שמושקעים למען שחררו של החייל השבוי גלעד שליט, הרגשנו צורך לעורר גם את הנושא החשוב של יהונתן פולארד ולא להוריד את הנושא מסדר היום.

"אנחנו רוצים לומר לממשלה שלנו וגם לממשל בארה"ב, שהוא מקבל את ההחלטות לפעול בעניין, להביא לשינוי משמעותי ולהחזיר את יהונתן הבייתה. אנחנו מהאחריות שלנו לא יכולים להתחמק וזו הסיבה שבאנו עם התלמידים שלנו לכאן. לדעת שאי אפשר להתחמק מלעזור לאדם שפעל וסייע למען המדינה."

לקראת הפגנת המחאה העוברו בישיבה התיכונית שיעורים בנושאי ערבות הדדית בראי היהדות או "האחריות ליהודי אחר", כמו שאומר זאת הרב שניאור כץ. התלמידים, כאמור, גילו אחריות והתעוררו בשלוש וחצי לפנות בוקר הכינו מהר את כל ציוד ההפגנה וב-6:00 בבוקר כבר היו מול הקונסוליה האמריקאית ברחוב אגרון בירושלים.

בשעה 16:30 התקיימה עצרת במקום, אליה בואו רבנים, ביניהם ראש ישיבת מרכז הרב הרב שפירא, אנשי ציבור ואסירי ציון ששמעו על ההפגנה הספונטנית של התלמידים והחליטו להיצטרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר