מתיחות חדשה?

נתניהו: "ארדואן האחרון שיטיף לישראל"

עימות מתוקשר וחריף בין ישראל טורקיה. לשכת נתניהו ומשרד החוץ פרסמו הודעות חריפות נגד ארדואן. במקביל, עימותים חריפים הערב בירושלים - זאת למרות הסרת המגנומטרים (חדשות, בארץ)

נשיא טורקיה ארדואן, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בישראל זועמים על דבריו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן היום (שלישי) ולפיהם על כל המוסלמים לעלות להר הבית. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הודעה בה נאמר: "מעניין מה ארדואן יאמר לתושבי צפון קפריסין ולכורדים. ארדואן הוא האחרון שיכול להטיף לישראל", נמסר בשמו של ראש הממשלה נתניהו.

משרד החוץ בירושלים פרסם אף הוא הודעה חריפה על דבריו של ארדואן בה נאמר: "דבריו של נשיא תורכיה היום בפני פעילי מפלגתו הם הזויים, מופרכים ומעוותים. מוטב לו כי ישכיל לעסוק בבעיותיה ובקשייה של מדינתו".

עוד נאמר בהודעה: "ימי האימפריה העות'מאנית חלפו עברו להם. בירת העם היהודי היתה, הינה ותהייה ירושלים. בניגוד לעבר, זוהי עיר שממשלתה מחויבת לביטחון, חירות, חופש פולחן וכיבוד זכויות כל המיעוטים. מי שחי לו בארמון של זכוכית, מוטב לו שלא ישליך אבנים", לשון הודעת משרד החוץ.

בתוך כך למרות הסרת גלאי המתכות הערב על ידי המשטרה נמשכו העימותים בין כוחות הביטחון למוסלמים במזרח ירושלים, מאות מוסלמים התפרעו הערב ליד שער האריות בעיר העתיקה בבירה, המוסלמים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון שהשיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות.

הפלסטינים טוענים כי ילדה אחת נפצעה כתוצאה מפעילות המשטרה במקום, לדבריהם השוטרים הגיעו והחלו לירות כדורי גומי וגז מדמיע לעבר המפגינים.

אנשי דת מוסלמים קראו הערב למוסלמים להגיע מכל רחבי הארץ להר הבית: "למרות שהסירו את השערים החשמליים והמצלמות מסגד אל אקצה עדיין בסכנה. חייבים להישאר שם ולמנוע כל פגיעה במסגד. מבחינתנו המסגד יותר חשוב מכל דבר, אפילו מילדינו", אמרו אנשי הדת.

מהמשטרה נמסר מהמשטרה נמסר: "עם סיום התפילה ופיזור המתפללים בכביש מעלה מוטה גור, החלו ליידות אבנים ולהשליך חפצים לעבר השוטרים, אשר פיזרו את מפירי הסדר תוך שימוש באמצעים". בתום העימות שב השקט למקום.
ההחלטה להציב את גלאי המתכות בהר הבית התקבלה במערכת הביטחון ובקבינט לאחר הפיגוע בהר הבית ביום שישי לפני כשבוע וחצי בו נרצחו שני שוטרים ישראלים על ידי שלושה ערבים ישראלים, כאמור היום שינתה ישראל את החלטתה והורתה למשטרה להסיר את אמצעי הביטחון מההר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר