עדיין ללא הכרה

בקול נרגש: הראשל"צ הרב עמאר בירך את מציל הילדה

הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר ביקר היום בבית החולים ´הרצוג´ את האברך מנשה כליפא, שנפצע קשה כשירד לבור גזים רעילים, בניסיון להציל את הילדה רחלי סופר ז"ל. ליד מיטתו של האברך שעדיין מחוסר הכרה ומונשם, ערך הגר"ש עמאר תפילה מיוחדת. וידאו ותמונות (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר בביקור היום. (יונתן הלפרין)

"אבא היקר, אני אוהב אותך מאוד מאוד, מתפלל שתהיה בריא" כותב אבינדב - בנו הקטן של האברך מנשה כליפא, במכתב מרגש המתנוסס מעל למיטת אביו בבית החולים.

כמעט חצי שנה מאושפז במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, האברך הרב מנשה כליפא, שנפצע קשה כשירד לבור מלא בגזים רעילים, בניסיון להציל את הילדה רחלי סופר ז"ל.

תחילה אושפז כליפא במצב אנוש במחלקת הטיפול המרץ בבית החולים הדסה - עין כרם. מאוחר יותר חל שיפור קל במצבו, הוא יצא ממחלקת הטיפול הנמרץ, והועבר לביה"ח 'הרצוג', שם הוא מאושפז כשהוא מוגדר במצב קשה, עדיין ללא הכרה ומונשם.

היום הגיעו במיוחד לבקרו הראשון לציון - הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א, אליו נלווה הרב חיים מילר יו"ר התנועה למען ירושלים המסייע רבות למשפחה.

הגר"ש עמאר, אליו נתלוו מנהל בית החולים הד"ר יחזקאל קן, ומנהלת מחלקות המונשמים - הד"ר אסתר - לי מרקוס, ומנהל מחלקת יחסי ציבור סטיב שורץ שמע מהרופאים סיקרה על מצבו הרפואי של כליפא, ולאחר מכן ערך בחדרו תפילה מיוחדת לרפואתו של מנשה חיים בן שולמית, כשהוא מעודד את בני משפחתו, רעייתו אפרת, ואימו שולמית במילים חמות.

כזכור, האירוע הטרגי בו נפצע כליפא, התרחש בשכונת רמת אשכול בירושלים, כשהילדה רחלי סופר ז"ל בת 3 ששיחקה בגן משחקים בשכונה, נפלה לבור אשפה ישן, שהפך עם השנים למצבור גזים רעילים.

כליפא, שעבר במקום במקרה, שמע את זעקות המטפלת והאנשים מסביב, וזינק מייד ובמסירות נפש לבור, בניסיון להציל את הילדה.

הוא הצליח לחלץ אותה אל מחוץ לבור, כשהיא כבר ללא רוח חיים, ואז התמוטט בעצמו לתוך הבור הרעיל, עד שחולץ על ידי צוות של מכבי אש, כשהוא במצב אנוש – ללא דופק ונשימה.

רק לאחר החייאה ממושכת במקום, הצליחו אנשי מד"א להשיב לו את הדופק, ופינו אותו להדסה עין כרם כשהוא במצב אנוש. לילדה רחלי סופר ז"ל לעומת זאת, נקבע מוות במקום.

תחילה זכה כליפא להתעניינות תקשורתית רבה, כשהוא מכונה בפי כל "האברך הגיבור". אלא שעם הזמן דעכה ההתעניינות, והמשפחה נותרה במצבה הקשה, כמעט ללא כל עזרה מהרשויות, כולל מעיריית ירושלים, זו שהמקרה הטראגי אירע עקב רשלנותה.

מאז האירוע, במשך כמעט חצי שנה, מנסים בני המשפחה והילדים לחלק את שיגרת יומם בין החיים הרגילים החייבים להימשך, לבין הביקורים אצל האב הפצוע, והמאמצים לסייע ברפואתו. הם סובבים כל העת את מיטתו, מתפללים לרפואתו, מביעים אהבה וגעגועים רבים לאביהם הדומם.

ובכל זאת, יש גם מי שלא שוכח. ב-12 לחודש יערך בכנסת טקס מיוחד, במסגרתו יעניק סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן למנשה כליפא את "מגן שר הבריאות למתנדבים מצטיינים" לשנת 2009. ומאחר והפצוע עצמו אינו בהכרה ואינו מסוגל לקבל את ההוקרה, יקבלו זאת בני משפחתו בשמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר