הרב יונה מצגר:

"ההכשר של הרבנות - אינו נופל מהבד"צים הנחשבים"

"הבשר החלק הוא אכן למהדרין מן המהדרין, לא פחות מהבדצ"ים הנחשבים" - כך אומר הרב יונה מצגר במהלך ביקורו שערך במפעלי השחיטה בארגנטינה. וגם: הרב מצגר חושף את הטריקים של יבואני הבשר - המבריחים לישראל בשר טריפה המציף את השוק (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

הרה"ר לישראל הגר"י מצגר ששב השבוע מביקורת כשרות במפעלי השחיטה בארגנטינה – ממנה מיובא כ-80% מבשר הבקר הנמכר בישראל – אומר בסיכום המסע כי הבשר החלק הנושא את חותמת הכשרות של הרבנות הראשית אינו נופל ברמת כשרותו מזו של הבדצי"ם המקובלים והנחשבים ביותר.

הרב מצגר ביקש לעמוד מקרוב אחר מילוי הנהלים וההנחיות המחמירות של מערך הכשרות שמטעם הרבנות הראשית שבראשו הוא עומד, ושאלו אכן מיושמים הלכה למעשה ע"י צוותי השחיטה.

הרב הראשי לישראל, מלווה בראש מחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הרב עזרא הררי-רפול, ערך ביקורות במספר מפעלים בדרום אמריקה ועקב אחר תהליך השחיטה. הרב הביע סיפוק רב מהתנהלות הצוותים הפועלים במקום, אך עם זאת ביקש לבצע מקצה שיפורים בהליך סימון הבשר, כאשר עד עתה עבר הבשר מיון וסימון בין הכשר ובין הגלאט ואילו הבהמות שנמצאו טריפות הושלכו הצידה ללא סימון מזהה. הגר"י מצגר דרש כי להבא יסומנו גם הטריפות בחותמת אזהרה, זאת למניעת מכשול כתוצאה מעירוב חלילה עם הבשר הכשר.

בנוסף, ביקש הרב הראשי להנהיג מספר הידורים נוספים בהליך ההכשרה והמליחה.

כידוע, ע"פ חוק הבשר הכשר, הרבנות הראשית לישראל הינה הגוף היחיד והבלעדי האחראי על תחום יבוא הבשר בארץ והגר"י מצגר מתוקף תפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל מופקד על מערך הכשרות בישראל ובכלל זה על שחיטת הבשר המיובא.

הרב הראשי הדגיש במהלך הביקור כי מטרתו היא לבצר את חומות הכשרות ולהביא לכך שגם הציבור בישראל יידע שניתן לסמוך במאת האחוזים על חותמת הרבנות וכי הבשר החלק הוא אכן למהדרין מן המהדרין, לא פחות מהבדצ"ים הנחשבים - מה גם שהשוחטים בצוותי הרבנות הנם חברים גם בצוותים של הבדצי"ם.

***

במהלך ישיבת ועדת הכשרות שהתקיימה השבוע ברבנות הראשית, סיפר הגר"י מצגר כי במהלך הביקורת התוודע לעובדה חמורה ולפיה יבואנים שונים מפרשים את המונח "בשר" כך שרק חלקי הבשר החיצוניים של הבהמה הינם באחריות הרבנות הראשית, אך חלקי הפנים כגון כבד, ריאות ושקדים, אינם בכלל המונח "בשר" וכביכול אין לרבנות סמכות פיקוח עליהם. "כך בעצם, נכנסים לישראל חלקי פנים של בהמות שהן עלולות להיות טריפות מדאורייתא", אמר.

עוד ציין הרב הראשי כי פרשנות זו, לצערו, זכתה לגיבוי ביהמ"ש וכי יש לפעול בהקדם לתיקון חוק יבוא הבשר, כך שיוגדרו גם חלקי הפנים כבשר המפוקח ע"י הרבנות הראשית לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר