לראשונה בישראל: כנס גבאי בתי-הכנסת

כנס היכלי הקודש - הכנס הראשון בישראל לציבור גבאי בתי הכנסת, ראשי קהילות וראשי גרעינים תורניים יתקיים בקרוב. הפרטים

יוני שרעבי | כיכר השבת |
הרב מצגר. נואם מרכזי (פלאש 90)

מחלקת הכנסים של העיתון בשבע ממשיכה להפתיע ויוזמת מהלך חדשני ויוצא דופן בתחום הכנסים בישראל. המדובר בכנס היכלי הקודש - הכנס הראשון בישראל לציבור גבאי בתי הכנסת, ראשי קהילות וראשי גרעינים תורניים. הכנס יתקיים בשיתוף איחוד בתי הכנסת והרבנות הראשית לישראל, ובמעמד נשיא הכנס הרב הראשי לישראל, הרב יונה יחיאל מצגר.

"כנס היכלי הקודש הינו כנס נוסף בשרשרת של כנסים ואירועים המביאה יחדיו ציבור מכלל גווני הקשת וחושפת את הגיוון בפני הציבור הרחב. כנס "היכלי הקודש" מצטרף לפעילות הרחבה של חטיבת הכנסים של קבוצת "בשבע" שמטרתה ליצור פלטפורמה משותפת לכלל הציבור הדתי-לאומי הנותנת מענה למאפייניו הייחודיים בתחומי התקשורת התרבות והחברה", אומר דודו סעדה יו"ר העיתון בשבע.

הכנס יארח תערוכת צילומים של בתי כנסת ממקומות שונים בעולם. הצילומים בתערוכה יאספו כולם מידי הציבור הרחב וייצרו מיצג משותף אחד של כלל מקדשי המעט הן הקיימים והן שחרבו בדורות האחרונים. דרך הצילומים לצד הצגת סיפורו הייחודי של כל בית כנסת תחשוף התערוכה את האפיון המרתק של בתי הכנסת בעלי גוונים כה שונים וכה משותפים באותה עת.

כמו כן יוצג לבאי הכנס חלק רחב מהאוסף הנדיר בנושא בתי כנסת הנמצא ברשותו של מר בני קלינר, האוסף מכיל בין היתר מעל ל-300 ספרים עתיקים בנושא ארכיטקטורת בתי כנסת, וכן אוסף בולים בנושא בתי כנסת, חותמות ותעודות כניסה מקוריות של בתי כנסת מהארץ והעולם, בין היתר מצויים ברשותו של מר קלינר גם מספר חותמות כניסה לבתי כנסת שנחרבו בשואת יהודי אירופה המהווים מסמך היסטורי נדיר ומרגש.

חלוקת עיטורים

כנס "היכלי הקודש" מורכב משלושה מושבים עיקריים המכילים הרצאות, פאנלים ודיונים בנושאים מקצועיים הקשורים בעבודת הגבאי וראש הקהילה, במרכז הכנס יעמוד טקס הענקת עיטור מפעל חיים "לעוסקים בצרכי ציבור ואמונה" אשר יוענק לגבאים שהפגינו בשליחותם מעשים יוצאי דופן של מסירות נפש, ערבות הדדית, עזרה לזולת, פעילות למען כלל ישראל וקירוב לבבות. מקבלי הפרס שנבחרו על ידי ועדה של אנשי ציבור בראשות הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר שליט"א על סמך המלצות מהציבור יחשפו בדרך זו סיפורים נדירים מתקופות ומקומות שונים.

העיטור יוענק במעמד מרגש בהשתתפות הרב הראשי לישראל, הרב יונה יחיאל מצגר ושר הדתות - ח"כ יעקב מרגי ובני משפחות הזוכים. העיטור יוענק לשנים עשר זוכים אשר נבחרו "בקפידה, לאחר מספר ישיבות בהן נתכנסה הוועדה בראשות הרב מצגר שליט"א" כפי שמציין מר דודו סעדה, יו"ר העיתון בשבע ומהוגי הרעיון .

"הבחירה הייתה מאוד קשה, הוצבו קריטריונים לבחירת הזוכים ועל הוועדה היה לסנן 12 זוכים מתוך מאות פניות שקיבלנו".

לצד הכנס, מציין סעדה, תתקיים תצוגה מרהיבה של כל השירותים הרלבנטיים לבתי כנסת ולציבור הגבאים והעוסקין בצרכי ציבור, "בין היתר יוצגו שם תשמישי קדושה, פרוכות, מוצרי יודאיקה, שירותי הסעות וקייטרינג, ריהוט, מיזוג אוויר, תאורה ועוד..."

"בסך הכל", הוא מוסיף, "תהיה שם חגיגה מאוד יפה ואני מזמין את כל עם ישראל להגיע ולהוקיר תודה למי שעוסקין בצרכי ציבור לשם שמיים כל השנה".

כנס היכלי קודש יתקיים ביום ב' י' בשבט ה25.1.10 במלון ריגינסי בירושלים. הכנס פתוח להשתתפותו של הציבור הרחב לפרטים והרשמה ניתן לפנות למחלקת הכנסים של העיתון בשבע בטלפון: 03-9185588.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר