בבית היהודי מציעים לבני עקיבא "פתרון יצירתי" להלכה: "שירת נשים שקטה"

הרב הד"לי העומד בראש בנ"ע פסק: "אסור לשמוע שירת נשים". אחרי המתקפה העזה מבית עליו, באה הצעת הדרג הפוליטי: תהיה שירת נשים אך בווליום... נמוך

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שערוריית הניסיון לכפות על חניכי תנועת הנוער הדתית לאומית בני עקיבא, האזנה לשירת נשים, לא יורדת מסדר היום.

היא קיבלה היום גם כיוון מגוחך וגרוטסקי כאשר כמה מראשי "הבית היהודי" הציעו לבני עקיבא "פתרון יצירתי" להלכה: "שירת נשים שקטה".

הרב הד"לי העומד בראש בנ"ע, הרב בני נייכטלר פסק באומץ רב כי "אסור לשמוע שירת נשים בכל דרך".

אחרי המתקפה העזה מבית עליו, באה הצעת הדרג הפוליטי: תהיה שירת נשים אך בווליום... נמוך.

הסיפור כולו החל כאשר תנועת בני עקיבא המארגנת בכל שנה צעדה לזכר נופלי הל"ה בגוש עציון, הרחיבה השנה את הצעדה וצירפה אליה, לא רק את אלפי חניכיה, אלא גם כמה מאות חיילים ותלמידים של בתי ספר ברחבי הארץ.

אלא שהמארגנים השותפים לבני עקיבא בארגון הצעדה השנה, שנדחתה בינתיים בגלל מזג האוויר, תבעו מבני עקיבא שבמהלך העצרת המסיימת של האירוע, תוספי להקה צבאית מזמרת שבה גם נשים וכי נציג בני עקיבא... כלל לא ידבר שכן הוא מייצג... גוף פוליטי.

אנשי בני עקיבא היו מוכנים לוותר על דבריו של נציגם, אך התנגדו להופעת הלהקה המעורבת, שבפועל היתה מכריחה אלפים מחניכיה להאזין לשירת הנשים.

המעניין הוא שאת הדברים הבוטים ביותר כנגד עמידת אנשי בני עקיבא על ההלכה הם שמעו "מבית" כאשר דניאל גולדמן ראש בנ"ע העולמית יצא במתקפה קשה נגד "ההקצנה" של רבני בני עקיבא, המכניסים הלכות חדשות לתנועה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר