"ניגוד עניינים"

מנדלבליט רומז: נתניהו לא יוכל למנות מפכ"ל

היועמ"ש מנדלבליט, שיגר מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא של המשטרה בשל ניגוד עניינים (חדשות)

ארדן ואלשיך, אמש (צילום: Meir Vaknin/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר אתמול (שלישי) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא של המשטרה.

במכתבו, מנדלבליט לא מזכיר במפורש את ראש הממשלה אלא מתייחס ל"חברי ממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה". במערכת המשפט מעריכים כי האזהרה שלו מפני התערבות במינוי המפכ"ל תוך ניגוד עניינים מכוונת לראש הממשלה.

מנדלבליט הורה במכתבו לארדן להתייעץ עמו בנושא. "אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא תפנה אליי על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה ולהנחות בהתאם", כתב מנדלבליט.

היועמ"ש הסביר במכתבו כי קיבל פניות בעניין מינוי מפכ"ל חדש, "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסוק בנושא בגין טענות לניגוד עניינים אפשרי, בהינתו העובדה שהם נחקרים על ידי משטרה".

מנדלבליט מציין כי לאור העובדה שארדן השיב לתקשורת כי טרם התחיל לעסוק בנושא, "בנסיבות אלה הטענה לניגוד העניינים כאמור אינה רלוונטית בנקודת הזמן הנוכחית".

חברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה הם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר הרווחה חיים כץ, אך בעוד לדרעי ולכץ אין נגיעה במינוי המפכ"ל, לנתניהו יש ולכן ברור שכוונת המכתב היא לראש הממשלה.

במשרד לביטחון פנים מסרו אמש כי "למרות הסערה שמתחוללת בתקשורת שטוענת שהמרוץ למפכ"לות החל, השר עדיין לא החל את העיסוק בשאלת זהות המפכ"ל, וכשיגיע הזמן נעדכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר