חוות דעת דרמטית

פרקליט המדינה ממליץ: להאשים את נתניהו בעבירת שוחד

שי ניצן גיבש חוות דעת, תואמת לזו של הפרקליטה שליוותה את חקירות ראש הממשלה, לפיה יש להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות שוחד, בכמה מהפרשות בהן הוא חשוד (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה ופרקליט המדינה (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

פרקליט המדינה שי ניצן סיים לאחרונה לכתוב טיוטה של חוות דעתו בפרשיות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה הוא טוען כי 'תיק 4000' (בזק-וואלה) הוא תיק שוחד לכל דבר וענין.

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'החדשות', גם 'תיק 1000' (המתנות) ו'תיק 2000' (השיחות עם מוזס) עשויים להיות מוגדרים כשוחד, אך ברמה נמוכה יותר מזו של תיק 4000.

בשבוע הבא יחלו הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על בסיס טיוטת חוות הדעת הזו של פרקליט המדינה, אך הקביעה הסופית כיצד לנהוג בפרשיות אלו שמורה ליועמ"ש.

את חוות דעתו הדרמטית גיבש הצוות של פרקליט המדינה שי ניצן ושל ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב שליוותה את החקירות, לאחר שהוא הסתגר ועבד מסביב לשעון בתקופה האחרונה.

הכוונה העדכנית היא, להגיע להכרעה בכלל תיקי ראש הממשלה נתניהו תוך חודשיים עד שלושה חודשים, ואז יחל הליך ההכרעה של מנדלבליט - שלאחריו השימוע שהוא יקיים לנתניהו.

נאום התגובה של נתניהו להמלצות המשטרה נגדו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי. תמונה ראשית: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

‏בתגובה לפרסום זה ב'החדשות', נמסר מטעם נתניהו: "ההדלפות והלחצים התקשורתיים נועדו גם הפעם להפעיל לחץ פסול כדי שיוגשו כתבי אישום נגד ראש הממשלה בכל מחיר. אנו בטוחים שבחינת הראיות תוך התעלמות מרעשי הרקע, תוכיח שלא היה כלום".

עוד קודם, נאם הערב ניצן הערב בוועידת העיתון גלובס, וחשף ש"חלה התקדמות משמעותית בתיקים בהם נחשד ראש הממשלה. כידוע, לפני מספר שבועות פורסמה המלצת המשטרה והרשות לניירות ערך בתיק 4000 ותיק החקירה הועבר לעיון הפרקליטות בשלמותו. כמו כן, סמוך לאותה עת סיימה המשטרה לבצע את השלמות החקירה אותן נתבקשה בתיקים המכונים 1000 ו-2000 והעבירה אותן לפרקליטות. בעבר הבהרנו כי אנו נעשה כל מאמץ לבחון את מכלול הראיות בהקדם האפשרי - וכך אכן עשינו".

"הליבון הסופי המשותף לכל התיקים מבוצע רק כעת, לאחר העברת כל החומר. מדובר בחומר ראיות גדול, שמתפרס על פני 800 עמודים. בהמשך לקבלת טיוטות חוות הדעת, קיימתי בחודשיים האחרונים סדרה אינטנסיבית של דיונים מקדמיים מעמיקים בהם הוצג לי ולבכירים נוספים בפרקליטות חומר הראיות הרלוונטי שהינו רחב היקף עד מאוד, ולובנו שאלות משפטיות וראייתיות שונות לאור טיוטות חוות הדעת".

פרקליט המדינה הוסיף: "עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים אלה יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל היועמ"ש, בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות שעולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו. לאחר סיום הדיונים, תפורסם החלטת היועמ"ש יחד עם המלצתי".

לדבריו, "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה של ראש הממשלה באופן מעמיק ויסודי בהקדם ככל שרק ניתן. היועמ"ש, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי, אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".

בנאומו התייחס שי ניצן למה שהוא הגדיר כמתקפה על מערכת המשפט, ואמר: "אפשר לבטל את כל המגבלות המשפטיות, אולם המשמעות תהיה ביטול הדמוקרטיה ושלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר