גיבור בחייו ובמותו

אלישיב הספיד את אביו הי"ד: "סליחה שאני לא יכול לנקום"

מאות בהלוויית הרב אחיעד אטינגר שנרצח בפיגוע בצומת אריאל. בנט התחייב: "על קברך אני אומר - דם יהודי לא יהיה המצרך הזול ביותר" • "איך תמר תגדל 12 ילדים?", שאל רב היישוב עלי (אקטואליה)

(צילום: דוברות. וידאו: סרוגים)

מאות הגיעו היום (שני) ליישוב עלי להשתתף במסע הלווייתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנרצח בפיגוע אתמול בצומת אריאל. הרב נפצע אנושות, והבוקר השיב את נשמתו לבוראה.

מסע הלווייתו יוצאת מהיישוב עלי בו התגורר, ותגיע לבית העלמין סגולה בפתח תקוה. הרב אטינגר הותיר אחריו את רעייתו תמר ושנים עשר ילדים.

רב היישוב, אברהם שילר, הזכיר זאת בהספדו כאשר אמר: "איך תמר תגדל 12 ילדים לבד. איך תמר תוביל אותם לחופה לבד. איך תגדל עם 12 ילדים בלי אבא?".

הרב ציין בהספדו כי הרב אטינגר היה גיבור, "חתרת למגע, שמת נפשך בכפך. לא חשבת לרגע על משפחתך. חשבת על עם ישראל".

מלבד הגבורה שהציג כאשר ניסה לירות לעבר המחבל הוסיף רב היישוב "אתה גיבור בגבורתה של תורה, גיבור באהבת ישראל, בחיזוק דרום תל אביב. בחיזוק יהודים טובים שמחזיקים מעמד בדרום תל אביב. אתה מחבר את תל אביב ועלי".

הבן, אלישיב אמר בהספדו: "אבא, כל החיים דיברת איתנו על כמה שיותר להספיק והראית לנו דוגמה אישית. כל החיים שלך היית לוחם נועז, וגם ברגעיך האחרונים נלחמת ונתת לנו יממה להיפרד ממך".

הוא הוסיף, "על שני דברים אני מבקש ממך סליחה: על כך שלא כיבדתי אותך מספיק, ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך. יש לנו חיים ומשפחה להמשיך. את הרוח שלנו לא יוכלו לשבור".

צילום: מדברים תקשורת

השר נפתלי בנט, הספיד אף הוא בהלוויה ואמר כי "הרב אחיעד היה גיבור בחייו ובמותו. המעשה החינוכי הגדול שאפשר לעשות היום כשר החינוך זה לדאוג שכל ילד וילדה במדינת ישראל יסתכלו על הרב אחיעד ויגידו "ממנו תראו וכן תעשו".

"בחייו, הוא ויתר על כל רגע של הנאה אישית. במותו, כשהמרצח עמד לא רחוק ממנו, הרב אחיעד חתר למגע, ירה עליו יריות ושילם על כל בחייו. בחיי ההווה, את הרב אחיעד איבדנו, אבל את מורשת הנצח נקיים תמיד. הרב אחיעד הפיח רוח של תקווה, בעשר אצבעות ועם נפש עצומה הוא שינה את המציאות בדרום תל אביב".

בנט הוסיף, "כמה משמעותי היה הרב אחיעד לתושבי דרום תל אביב, כמה תורה ואור הביא למקום, ואיזה חיבור יצר בין תושבי השכונה לבין תושבי יהודה ושומרון. הרב אחיעד חיבר בין אחים".

השר בנט התחייב: "על קברך אני אומר: דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. נגדע את הטרור רק על ידי שנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר