"החלטה מבישה"

בתגובה לפיגוע: הצבת מיגונית בטרמפיאדה

תושבי האזור זועמים על הצבת המיגון. "הצבת תחנות אלו מהווה כניעה נוספת לטרור הערבי ומשדרת חולשה והתרפסות" • בנט: "ככה לא מנצחים את הטרור" (ביטחוני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המיגונית (צילום תמונה: מנחם בקוש)

לאחר פיגועי הירי בצומת אסף, שהביאו למותם של חיילי צה"ל יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד, הציבו הבוקר (רביעי) מיגונית שכיסו לחלוטין את התחנה, ואמורה למנוע ירי לעבר הממתינים בה.

בהתיישבות זעמו ורבים הודיעו כי לא ייכנסו אל תוך המיגוניות, וכי כדי למנוע טרור, יש צורך להילחם במחבלים ולא למגן את התושבים.

השר נפתלי בנט אמר כי "ההחלטה של מערכת הביטחון, אחרי שורה של מעשי רצח ביהודה ושומרון, להכניס את החיילים בטרמפיאדות לבונקרים, היא החלטה מבישה".

"ככה לא מנצחים את הטרור. כדי לנצח את הטרור צריך להרוס את בתי המחבלים ולהרוג את המחבלים, ולא להכניס את חיילי צה"ל לבונקרים", דברי בנט.

עזרי טובי, תושב יצהר ופעיל מוכר בחוגי הימין, פרסם הודעה זועמת: "בושה. אנו תושבי יהודה ושומרון מביעים באופן ברור וצלול שאין בדעתנו ל'התגונן' ולהתחבא מאחורי תחנות המיגון החדשות המוצבות בימים אלו בתחנות השונות ביו"ש. הצבת תחנות אלו מהווה כניעה נוספת לטרור הערבי ומשדרת חולשה והתרפסות שסופן לעלות בקורבנות נוספים.

"אנו דורשים באופן חד משמעי להסיר את תחנות המיגון, להפסיק את מדיניות ההתגוננות הרופסת ולטפל בטרור באופן נחוש וביד קשה. אנו מטילים חרם על תחנות אלו וכף רגלינו לא תדרוך בהם", הוסיף.

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון אמר כי "המיגוניות החדשות בצמתי יהודה ושומרון הן אבסורד, במקום לנקוט ביד קשה ולגרש את משפחות המחבלים, אנחנו מסתתרים מאחורי חומות בביתנו שלנו.

"גם למיגון יש גבול, המיגוניות משדרות פחד, חולשה, ואזור מלחמה. אנו מחזקים ומודים לחיילי ומפקדי צה"ל במלחמתם המסורה בטרור וקוראים למובילי המדיניות לחשב מסלול מחדש".

בתגובה לביקורת מסר דובר צה"ל, "מדובר ביחידת מיגון בודדת בצומת אחד בלבד אשר תוסר היום. מעבר לכך לא הוצבו מיגיוניות חדשות".

(צילום: מנחם בקוש)
(צילום: מנחם בקוש)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר