ההפסד

רון קובי ביקש צו מניעה - ובית המשפט סרב

ראש עיריית טבריה הגיש בקשה ל'צו מניעה' כנגד מבקר העירייה, מכיוון שלטענתו המבקר מפעיל דף פייסבוק נגדו, שם הוא מכפיש ומשמיץ אותו, אך ביה"מ דחה את התביעה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראש עיריית טבריה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ראש העיר טבריה רון קובי, הגיש בקשה לבית משפט השלום בטבריה, לתת צו מניעה כנגד מבקר העירייה, בטענה כי הוא מפעיל דף פייסבוק שמכפיש ומסית נגדו באופן קבוע. בית המשפט דחה את בקשתו של קובי מכיוון שלא הצליח להוכיח שהמבקר עומד מחורי אותו דף פייסבוק.

ראש העיר טען בבית המשפט, כי בינו לבין מבקר העיריה יש סכסוך אישי שהתחיל עוד לפני שנכנס להיות ראש העיר. מכיוון שהמבקר הוא חבר קרוב של ראש העיר העיר הקודם, הוא לא השלים עם החילופי שלטון, ולכן הוא הקים את דף הפייסבוק "מדינה 433", בו לטענת קובי הוא מעלה כל יום דברים כנגד קובי.

לדברי קובי, הוא לא ראה צורך להתייחס לדף פייסבוק הנ"ל, עד שהדף התחיל לעלות תכנים עם הסתה כנגדו, וזה היווה איום ממשי על חייו, בין יתר הדברים שנכתבו בדף: "ראש העיר המטונף", "פסיכופט", "חולה נפש", "מסוכן לישראל", "המיץ של הזבל", ועוד.

מנגד, טען מבקר העירייה כי אין לו כל קשר לניהול אותו דף פייסבוק, רון קובי שלף הוכחה בה רואים כי מבקר העירייה פרסם בדף צילום מסך מהמחשב בביתו ובאחת הלשוניות מופיע כתובת המייל של המבקר.

המבקר לא התרגש, וטען כי אמנם הצילום מסך שלו, אך הוא הוא לא פרסם את זה באותו דף פייסבוק, אלא הוא העביר לגורמים שניים ושלישיים שיפרסמו. ולכן הוא התנגד להצעה של קובי להביא איש מחשבים שיבדוק האם טענותיו נכונות.

שופט השלום סאמר ח'טיב, דחה את טענותיו של קובי וקבע כי נוכח מעמדו של חופש הביטוי אין להתיר פגיעה בחופש, ולכן הוא הבהיר לרון קובי כי הוא חייב להביא ראיות מוכחות, ולא צילומי מסך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר