"התעללות קשה"

התגייר אצל הגר"נ קרליץ ונעצר ע"י הרש"פ

ביום בו ליוו למנוחות את הגר"נ קרליץ, נחשף כי בערב יום כיפור נעצר אחד הגרים על ידי הרשות הפלסטינית בחברון. "הוא סיפר ששרפו את ידיו ורגליו", מספרים יהודי העיר (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פלסטיני שהתגייר בערב ראש השנה בבית דינו של הגר"נ קרליץ, שהובא היום (שלישי) למנוחות, נעצר בערב יום כיפור על ידי הרשות הפלסטינית, ומאז שוהה במעצר.

על פי הדיווח של יפעת ארליך שחשפה את הסיפור היום בידיעות אחרונות, בישראל מסרבים לפעול לשחרורו בנימוק כי מדובר בעניין פנים פלסטיני.

הפלסטיני שהתגייר כאמור בבית דינו של הרב קרליץ, אחרי לימוד ממושך בישיבת "מכון מאיר" בירושלים, טרם הספיק להשלים את הליך ההכרה על ידי הרבנות הראשית ולכן אינו אזרח ישראל.

אשתו ותשעת ילדיו, נותרו כולם מוסלמים ובערב יום כיפור, נסע לפגוש את אחד מבניו סמוך ליישוב כרמי צור בגוש עציון, על קו התפר בין שטח B לשטח C.

לפי הדיווח בידיעות אחרונות, במהלך המפגש המשפחתי הגיח רכב סקודה לבן ומתוכו יצאו ארבעה גברים. הארבעה הכניסו את הפלסטיני שהתגייר בכוח אל הרכב והורידו אותו בתחנת המשטרה בחברון.

מתא המעצר, חייג גר הצדק אל חיים פרג, תושב היישוב היהודי בחברון, ותיאר בפניו את המכות וההתעללות שספג בכלא, כאשר לטענתו, אף שרפו לו את הידיים והרגליים.

פרג סיפר, "מבחינתי הוא כמו הבן שלי, ואני ארעיש את העולם כדי שמישהו ייחלץ לעזרתו. סבו של האיש הציל 26 יהודים במאורעות תרפ"ט בחברון. כעת, כשהוא נתון בסכנה, יש לנו מחויבות היסטורית כלפיו".

הרקע הרשמי למעצר הוא תלונת אחיו המוסלמים של המתגייר, שלפיה הוא פעל באלימות כלפיהם לפני כמה חודשים. העצור טוען כי דווקא אחיו הם אלה שהכו אותו נמרצות ונישלו אותו מירושה בעקבות תהליך הגיור.

מסיבה זו, יחד עם העובדה כי הוא אינו אזרח ישראל, החליטו במנהל האזרחי כי הם אינם יכולים להתערב בנושא הפנים פלסטיני.

בארגון 'בצלמו' פנו ליו"ר המנהל האזרחי ולשורת פוליטיקאים בכירים בדרישה לסייע לו. "מדינת ישראל ועם ישראל חבים חובה לעזור לכל מי שפועל או עוזר או בוחר להצטרף אליהם. אינני דן פה בהיבט החוקי אכן בהיבט החוקי אין מה לעשות אולם לפני ההיבט החוקי ישנו היבט מוסרי ופה אנחנו מחויבים. אני קורא לך פעל עוד היום לשחרר את האיש הזה מבית שביו. זה פדיון שבויים שאין כמוהו. ועל פדיון שבויים כבר נאמר ואין לך מצווה גדולה מזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר