חשיפת 'כיכר השבת'

הסרת הכיפות בגבול; אנשי שמאל נחרדו ונטשו: 'זו השפלה'

התקרית החריגה בגבול בין ירדן לישראל, בה נדרשו חובשי כיפות להסיר מיד את כיפותיהם וציציותיהם, זעזעה גם את 'העבודה' ו'יש עתיד': "מפשיטים אחד אחד - לראות שאין ציצית מתחת? בושה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אנשי 'יש עתיד ו'העבודה', שמחו על ההשפלה (צילום: מתוך פייסבוק)

חשיפת 'כיכר השבת'; התקרית המשפילה בירדן: האירוע החריג, בו אולצו עשרות סגני ראשי רשויות בישראל להסיר את כיפותיהם וציציותיהם במעבר הגבול לירדן, זעזע גם נציגים של מפלגות חילוניות מובהקות, בהן 'העבודה' ו'יש עתיד'. במקביל, ירדן הודיעה כי תקים צוות בדיקה שיוודא כי מקרים שכאלו לא יישנו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אחוז ניכר מבין הסגנים, שאינם שומרים תורה ומצוות, התחלחלו למראה ערימת הסממנים היהודיים שעמיתיהם הוכרחו להשיל מעצמם, וחזרו בעקבות כך לבית המלון ממנו באו, כאקט של מחאה על ההשפלה.

מי שבלטו, מקרב הנציגים המוחים, הם איש מפלגת העבודה יניב מרקוביץ', המשנה לראש עיריית רחובות, ואיש מפלגת יש עתיד זוהר בלום, סגן ראש עיריית רחובות. שניהם שבו על עקבותיהם, מכיוון מעבר הגבול ירדן-ישראל.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', סגני ראשי ערים ומועצות מרחבי הארץ, המתארחים בימים אלו באילת, היו אמורים לצאת הבוקר לסיור בעיר פטרה שבירדן, אך בהגיעם לגבול נדרשו החרדים והדתיים מביניהם, על ידי בקרי הגבול הירדנים, להסיר את הכיפות והציציות שעליהם.

תיעוד ממקום התקרית (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הנציגים, כצפוי, סירבו לדרישה המשפילה, ומרביתם עשו את דרכם בחזרה לבית המלון באילת, אך מספר נציגים אחרים בחרו בכל זאת להסיר את הציצית והכיפה ונכנסו כך לירדן.

מרקוביץ', כאמור איש שמאל, הזדעזע מתקרית זו וכתב לאחר מכן: "במסגרת פורום סגני רשויות שמתקיים באילת, ארגנו לנו יום טיול לפטרה. אנחנו מגיעים למעבר הגבול, מבלי שניתנו הנחיות מתאימות, ומתחיל מסע הזוי, משפיל, מבזה ומביך בצד הירדני".

"עברנו את הגבול, מחכים באוטובוס, ואז מבקשים מכולם לחזור לבידוק נוסף. למה? ככה", ממשיך המשנה לראש עיריית רחובות ומתאר: "זו התמונה מבחינתי: זורקים את הציציות לפח. אסור לשים שום סממן דתי, חובה להוריד כיפות, מפשיטים אחד אחד - כדי לראות שאין ציצית מתחת לחולצה".

מרקוביץ' סיכם: "בושה. אנחנו לא ניקח חלק בסיור הזה. בנצי, זהר ואני ויתרנו - וחזרנו לארץ. חומר למחשבה: מה היה קורה אם זה היה הפוך...".

בתוך כך, כאמור, ירדן הודיעה כי תבדוק שוב את ההנחיה למנוע כניסת תיירים עם ישראליים עם כיפות ושאר סממנים יהודיים, וכדי לאכוף את ההחלטה יוקם צוות עבודה שיכלול את נציגי שר הפנים, משרד החוץ וגורמי הביטחון הרלוונטיים.

"עשינו זאת כדי להבטיח את ביטחונם של התיירים הישראלים", הם תירצו, בשיחה עם גורמים ישראלים, את פשר התנהגותם המשפילה והתמוהה הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר