סערה בהפתעה

החורף חזר: רוחות עזות, וגשמים בדרך

רחות בעוצמה חזקה הספיקו לגרום עד כה לנזקים ברכוש בלבד, במודיעין עילית, בני ברק וערים נוספות. בהמשך יצטרף הגשם, תחילה בדרום ובהמשך בשאר האזורים (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קריסת עץ בבני ברק, הערב (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בשעות הערב (חמישי) החל לשרור מזג אוויר סוער ברחבי הארץ, שנכון לעכשיו מתבטא בעיקר ברוחות עזות ביותר.

רוחות אלו אף גרמו בינתיים לנזקים רבים, בינתיים בחסדי שמים רק לרכוש. כך לדוגמה במודיעין עילית התנתקה כיפת בית כנסת ממקומה בראש הבנין, ונחתה בצד. בבני ברק, ברחוב דון יוסף ורחוב הירדן, צנחו חפצים כבדים אחרים מראשי הגגות, וגרמו לנזקים קלים.

המערכת החורפית צפויה להחריף בשעות הקרובות, עם גשמים חזקים, תחילה רק בנגב ובערבה ולאחר מכן בשאר אזורי הארץ, כולל המשכן של הרוחות החזקות, העלולות להגיע ל-100 קילומטרים בשעה ואף יותר, כמו גם חשש חמור לשיטפונות נרחבים בנחלים.

רק במהלך יום השבת אמור מזג האוויר להירגע אט אט, אך הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות יחסית לעונה.

סערה בחוף צינברי, הערב (צילום- צביקה מילשטיין, רשות הכינרת)

לפי הודעת המשטרה, "החל מהערב צפויים להתפתח שיטפונות בכל נחלי הדרום כולל הרי אילת, הערבה, הנגב וים המלח, ואלו עלולים להוביל לסגירת כבישים ברחבי העיר אילת, ומקטעים מהצירים 90 ו-40. ייתכן שיירשמו נזקים שונים בעיר אילת כתוצאה משילוב של גובה הגלים והרוחות החזקות הצפויות לשרור באזור".

עוד נמסר, כי יחידת החילוץ של המשטרה והמערך האווירי מוכנים לפעול בזמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, אולם במשטרה מבקשים מהנהגים להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות ולא לטייל בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים. עוד מבקשים להימנע מרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים, ולדווח לרשויות על כל מפגע שקיים. בעת הצפות יש לצאת מיידית ממבנים המצויים מתחת לפני הקרקע, ובמצב של הפסקות חשמל והצפות להימנע משימוש במעליות.

גם בשירותי הכבאות קיימו הערכת מצב מיוחדת, ובסיומה הנחה נציב כב"ה את מפקדי המחוזות והגורמים המקצועיים להיערך למתן מענה מבצעי מהיר לכל מפגעי מזג האוויר הצפויים. על פי הנחיית הנציב, יש להעמיד את היחידות המיוחדות (יל"מ) בכוננות מלאה באזורים המועדים לשיטפונות או הצפה תוך שמירה על קשר רציף עם השירות המטאורולוגי וכלל הכוחות המבצעיים הפועלים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר