לראשונה בלי הרדמה

ילדה בת שנתיים וחצי נכנסה למכונת ה-MRI, עם אביה

איזה אבא: ילדה בת שנתיים וחצי הצליחה לעבור בלי לזוז בדיקת MRI, אף שלא הורדמה לשם כך, בזכות אביה שהשתחל עמה למכונה, חיבק אותה והרגיע אותה ברגעי הלחץ (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האב ובתו, בתוך ה-MRI (צילומים: דוברות 'איכילוב')

בבית החולים איכילוב בתל אביב התאפשר לראשונה לפעוטה לעבור בדיקת MRI, ללא הרדמה, בזכות אביה המסור.

הילדה, עופרי ביטן בת השנתיים וחצי, היא חולת סרטן שנזקקה לבדיקת האם.אר.איי, לצורך אבחון מצבה העדכני המדויק. אלא שהצוות ובני המשפחה ביקשו למנוע את הרדמתה כנהוג, כדי לוודא שלא תזוז במהלך הצילומים.

ד"ר ליאת בן סירה, מנהלת יחידת הדמיית ילדים באיכילוב, מסבירה: "במכשיר mri אסור לזוז, ולכן ילדים עד גיל 7 בדרך כלל עוברים את הבדיקה בהרדמה. המטרה תמיד היא לא לסכן את הילדים, ולתעדף בילדים שזקוקים לבדיקות הדמיה את מכשיר ה-MRI שהינו ללא קרינה על פני מכשיר ה-CT".

"כעת, אפשרנו לראשונה בישראל לבצע בדיקת לפעוטה בת שנתיים וחצי, חולת סרטן, ללא הרדמה, בזמן שאביה מחבק אותה ומרגיע אותה במהלך כל הבדיקה, ושומר שהיא לא תזוז. אפשרות זו, מתווספת לכלל השירותים הייחודים שמערך ההדמיה בבית החולים מציע לילדים בגילאי טרום בית ספר, בהובלת הרנטגנאים וצוות היחידה, כמו: הקרנת סרטים, השמעת מוזיקה ועוד, לצמצום השימוש בהרדמה. הדבר גם מאפשר חיסכון בזמן השימוש במכשיר".

הדרכה לילדים לקראת בדיקת MRI רגילה

את המקרה הייחודי מסכם אביה של עופרי, איתי ביטן: "רציתי שהיא תהיה רגועה, שלא תילחץ. החזקתי לה את הידיים, ליטפתי ודיברתי איתה. לפחות הצלחתי לחסוך ממנה עוד הרדמה. עבורי זו לא גבורה, אלא הדבר הבסיסי ביותר שאבא יעשה עבור הבת שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר