אין שליטה

מספרים מטורפים: כ- 4,000 נדבקים ביממה

3,904 נשאי קורונה חדשים אובחנו אתמול בישראל, כך עולה מנתוני משרד הבריאות • 474 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, מתוכם 133 חולים מחוברים למכונות הנשמה (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 3,904 נשאי קורונה חדשים, מדובר בשיא שלילי חדש במספרי הקורונה. במהלך היממה האחרונה בוצעו 44,717 בדיקות קורונה.

מהנתונים עולה כי 474 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 133 חולים המחוברים למכונות הנשמה. 158 חולים מאושפזים במצב בינוני. 1,054 חולים עם קורונה מתו עד כה.

בישראל ישנם נכון לבוקר 109,757 חולי קורונה פעילים. מתוכם 30842 נמצאים באשפוז ביתי או במלוניות קורונה ו-927 חולים מאושפזים בבתי החולים.

בלעדי: בני גנץ על התחלואה במגזר החרדי

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל המשרד חזי לוי ופרויקטור הקורונה רוני גמזו. בדיון הציגו תרחיש של סגר מלא בתקופת החגים.

מספר אופציות הועלו במהלך הדיון, כאשר הצד השווה שבהם הדרישה להחמיר את ההגבלות על האזרחים, ברקע הזינוק החד במספר חולי הקורונה.

את האפשרויות השונות, יעלו מחר בדיון שייערך בקבינט הקורונה, שם יצביעו השרים האם לבחור באופציה המחמירה ביותר, הכוללת סגר מלא החל מיום חמישי הבא, ולמשך שלושה שבועות.

סגר זה, יכלול איסור על יציאה מהבית למרחק של יותר מ-500 מטר, והוא יהיה דומה לסגר שהוטל לפני ליל הסדר, ושביעי של פסח.

אופציה מרוככת יותר, כוללת סגר חלקי לשלושת שבועות אלו, אך עם אפשרות מעבר מעיר לעיר למטרות עבודה או צרכים חיוניים, תוך צמצום מקומות העבודה ל-30% מהעובדים.

האופציה השלישית והקלה יותר, אינה כוללת סגר כי אם המשך העוצר על האזורים האדומים, והכרזה על כל שאר אזורי הארץ כאזורים כתומים.

מי שמתנגד לסגר מלא, הוא משרד האוצר, שם מתריעים שמחירו עלול להגיע ל-6-5 מיליארד שקל בשבוע מלא ולסכום של עד ארבעה מיליארד שקל בימי החגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר