סאגת הבאים מחו"ל

הוחלט: המבודדים במלוניות הקורונה ישוחררו לבתיהם מיד

ועדת החוקה של הכנסת אישרה באופן סופי את עמדת משרד הבריאות - שתיכנס לתוקף במיידי - לפיה הבאים מחו"ל לא יישלחו לבידוד במלוניות. אלו שכבר שם, יערכו בדיקת קורונה וישוחררו לבתים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מחאת המבודדים באחת ה'מלוניות', השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את ביטול הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, שהונהג בשל החשש מהגעת המוטציה הבריטית, ומעתה ניתן יהיה להיבדק לקורונה בשדה התעופה וללכת לבידוד ביתי במקום בידוד בבתי המלון.

עוד הוחלט בוועדה, שבראשות ח"כ יעקב אשר, כי גם השוהים כעת במלוניות, אליהן הופנו עם נחיתתם, ישוחררו לבתיהם - בכפוף לביצוע הבדיקה.

יצוין, כי הנוהל החדש נכנס לתוקף באופן מיידי, וכך תמה הסאגה שעוררה סערה עצומה בקרב אלפי ישראלים שהם או קרוביהם נלקחו היישר מנתב"ג למלוניות הקורונה ולא הורשו לצאת.

בכמה מן המקרים הגיע זעמם של אלו לכדי התפרצות, לעתים אף אלימה. במלוניות שבבתי המלון הירושלמים לאונרדו וגראנד קורט, ניסו מאות בני אדם לצאת מן הפתחים, נהדפו בכוח בידי מאבטחים וכוחות שיטור שהוזעקו.

אחת מהן, יובל פרץ, תיארה השבוע ל'כיכר השבת': "בדרך כלל הדלתות פה נעולות, ממש כמו בכלא, ואסור לנו לצאת. אין פה שום פינה שאפשר לנשום אוויר צח, חוץ מהחלון הקטן שבחדר".

"זה מאבק על הזכויות שלנו", היא טענה: "אנחנו כלואים פה, ויש פה אנשים שלא עשו להם בכלל בדיקות קורונה, או שהובטחה להם 'ועדת חריגים' לבידוד ביתי אבל רק מעבירים אותם מאחד לשני בלי תשובות".

לדברי פרץ, "מעל לכל זה מאבק על הזכות שלנו לחופש, להיות עם חופשי בארצנו. כולם פה מוכנים לבידוד ביתי. ההרגשה היא כאילו אנחנו עדר צאן".

"אני ומשפחתי עשינו בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה בנתב"ג והיא יצאה שלילית", הוסיפה פרץ בתסכול - שכעת כאמור בא על פתרונו, עם שליחת כלל המבודדים מחו"ל, לאחר בדיקת קורונה, לבתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר