הדיווח וההכחשה

"רק חילונים לא יעברו חקירה אפידמיולוגית"

דיווח כי צעירים חילוניים לא יעברו עוד חקירה אפידמיולוגית אם יחלו בנגיף הקורונה עורר זעם בציבור החרדי שתמה האם הנגיף מבחין בין האוכלוסיות, ומשרד הבריאות הבהיר (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

דיווח הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12 כי החל ממחר, צעירים חילוניים לא יעברו חקירה אפידמיולוגית, עורר זעם רב וטענות על התעמרות נוספת בחברה החרדית.

לפי הדיווח של מעיין פרתי, כפי שצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "החל ממחר כל מי שעונה על שלושת הפרמטרים האלו לא יעבור חקירה אפידמיולוגית למרות שנמצא חיובי לקורונה: בטווח הגילאים גיל 20-40, גר ביישוב עם מעמד סוציואקונומי גבוה, מהמגזר הכללי".

כתבת חדשות 12 הוסיפה: "או במילים אחרות, צעיר, חילוני ועשיר".

דיווח זה, עורר זעם רב בקרב הציבור החרדי וברשתות החברתיות כבר החלו לעלות טענות על הסתה ועל התנהלות מפלה לרעה כלפי המגזר החרדי.

בש"ס, כבר החלו הח"כים להגיב. מיכאל מלכיאלי אמר: "הזוי לחלוטין החלטה שהתקבלה כי למאומתים חילונים בני 20-40 לא יעברו ממחר חקירה אפידמיולוגית. נשמע שסגרו איזה דיל עם הנגיף שיעשה אבחנה בין נדבקים חילונים לנדבקים דתיים וחרדים. כך לא מנצחים את המגיפה. זאת החלטה תמוהה ומוזרה".

אוריאל בוסו מסר: "אפליה דורסנית מתמשכת כלפי הציבור החרדי, בכל מה שקשור לנושא האכיפה סביב הקורונה, משטרה אוכפת בבריונות, וכעת גם הגוף שהכי אמור לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ללא שום קיפוח, בוחר להניח את החרדים במרכז ההחלטות שהם תמיד בצד הבעייתי, אלו הנתונים שמייצרים את שיח השנאה והשיסוי בעם, כשבראש משרד הבריאות מתירים את דמם של החרדים. קורא לשר הבריאות לחקור את האירוע".

אך מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפדימיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידימיולוגית יימשכו כרגיל".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב: "לאחר בדיקה שערכתי הערב (מוצאי שבת) עם משרד הבריאות לגבי הפרסום שרק חולים חרדים יעברו בדיקות אפידימיולוגית וחילונים לא, נטען בפני במשרד הבריאות כי אין החלטה כזאת. לטענת אנשי המשרד, עד להחלטה אחרת יימשכו החקירות האפידימיולוגית כרגיל בלי שום אבחנה בין המגזרים השונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר