בחירות קודם החג

מנכ"לית ועדת הבחירות: לא בטוח שתהיינה תוצאות לפני פסח

ריבוי המעטפות הכפולות ומספר הקלפיות יעכבו את תוצאות האמת בבחירות לכנסת שיתקיימו ביום שלישי הבא • בוועדת הבחירות מודים: "גם השבת והחג יחד יכבידו עלינו" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: וועדת הבחירות)

שבוע ליום הבחירות, ובוועדה נערכים ליום בחירות שונה, על אף ריבוי הפעמים בהן צעדנו לקלפיות בשנתיים שחלפו. בתדרוך לכתבים חרדים, הודתה מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, כי התוצאות לא בהכרח תגענה טרם כניסת השבת, הסמוכה לחג הפסח: "נעשה מאמץ לסיים את הספירה עד יום שישי בצהריים. העובדה שיש שבת וחג בראשון תכביד עלינו מאוד. נעשה כל מאמץ לנצל את הימים קודם ובחול המועד נעבוד, כדי שהתוצאות תפורסמנה עד יום רביעי של חול המועד, כפי שהחוק מחייב".

מנכ"לית הוועדה הדגישה כי הסיבה לעיכוב הצפוי הוא ריבוי המעטפות הכפולות: "כל הקולות - מבתי האבות, קלפיות המבודדים והמאומתים - יובילו אותנו לכ-600,000 מעטפות כפולות, שנצטרך לספור אותן תוך יומיים תחת תנאי 'התו הסגול'. מקימים מערך אדיר שמתפרש על פני כל הכנסת, כדי לזרז את ההליך. חוסר הוודאות מלווה אותנו גם במספרי הקלפיות, המספרים מתייצבים אך אינם סופיים".

עדס אמרה כי הפעם, בשונה מפעמים קודמות, יתכן שמיקום ההצבעה שלנו ישתנה, בעקבות הרחבת נקודות הקלפי בארץ: "חשוב שכל אדם שמקבל את ההודעה לבוחר יבדוק אותה, כדי לדעת את מקום ההצבעה שלו. השינויים שעשינו יכולים לשנות את מיקומו".

בנוסף, האשימה מנכ"לית ועדת הבחירות גורמים עלומים הפועלים לפגוע באמינות הבחירות, והזהירה מהימים שלאחר ההצבעה: "מודעים לניסיונות לייצר דה לגיטימציה או חוסר אמון בתוצאות הבחירות או בוועדה. 48 שעות הבדיקה עלולות להוות כר פורה לחדשות כזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר