החלטה דרמטית

3 ח"כים מ'המשותפת' הודיעו: נתנגד לממשלת בנט-לפיד

אמש הודיעה מפלגת בל"ד, כי תתנגד לממשלת השמאל החדשה, הערב, הודיעו חברי הכנסת איימן עודה ועופר כסיף, כי אף הם יתנגדו לכך • מדובר בהחלטה דרמטית (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אחמד טיבי ועופר כסיף (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צוותי המשא ומתן של כל מפלגות גוש השינוי מנהלים בשעות אלו (שלישי) דיונים קדחתניים בניסיון לסכם את כל החלקים החסרים בפאזל המורכב של ממשלת השינוי, ועדיין ישנם פערים בין חלקים שונים, בעיקר סביב דרישת איילת שקד לכהן כחברה לוועדת שופטים.

כזכור, ביום ראשון כבר הודיע חבר הכנסת סמי אבו שחאדה ממפלגת בל"ד, כי החליט להתנגד לממשלה העומדת לקום בראשות בנט-לפיד

הערב כאמור, שלושת נציגי חד"ש בכנסת - איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ועפר כסיף, הודיעו כי יצביעו נגד ממשלת הרוטציה המסתמנת בין יאיר לפיד לנפתלי בנט: "אין אנו עוסקים בהחלפת פרסונות, אלא בהחלפת מדיניות, מיגור הגזענות, והתנגדות לכיבוש". בהחלטה זו נציגי חד"ש מצטרפים לנציג בל"ד, סאמי אבו שחאדה, שכבר הודיע שיתנגד.

להחלטה זו יש משמעות פוליטית דרמטית: אילו שני הנציגים הנוספים ברשימה המשותפת, חברי תע"ל אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, יתנגדו גם הם לממשלה - הרי שנעמוד על 61 תומכים ו-59 מתנגדים. במצב כזה כל מה שצריכים בליכוד זה חבר כנסת אחד בלבד שיחליף צד כדי להפיל את הממשלה בשעת השבעתה.

סמי אבו שחאדה סירב לגנות ופוצץ ריאיון • צפו (צילום: חמש עם שרון גל ברשת 13)

יחד עם זאת, אדם שמודע לפרטים בציר יש עתיד והמשותפת מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' שההחלטה יותר טקסית מדרמטית⁩: "לנתניהו ולליכוד אין מה לחגוג, הם לא באמת צריכים עריק אחד אלא יותר. הצדדים מניחים שטיבי וסעדי יתמכו בממשלה, וככה חד"ש ייצאו בטוב עם מצביעיהם כשיתנגדו - רק כשהבינו שיש ממשלה. אם יהיה צורך בתמיכה שלהם, היא תגיע".

הרקע להחלטת חד"ש טמון בהישגיה המרשימים של היריבה בחברה הערבית, רע"מ, במהלך המו"מ. לפי דיווח ברדיו 'א-נאס', מנסור עבאס קוצר כמה פירות משמעותיים בהסכמים הקואליציוניים: עבאס יעמוד בראשות ועדת הפנים בכנסת; חוק קמיניץ, המאפשר הריסת בתים שנבנו בצורה בלתי חוקית, תופעה הקיימת בתפוצה רחבה בחברה הערבית, יוקפא עד לחקיקה חדשה; תאושר תוכנית עשור כלכלית של 50 מליארד ש"ח; 14 כפרים בלתי מוכרים בנגב, מעוז רע"מ, יוכרו ע"י המדינה.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שמנע ממשלת ימים בראשות נתניהו בגלל הצורך ברע"מ, תקף: "עבאס יכול להרשות לעצמו לדרוש ולקבל הכל ולא להתפשר על כלום. בנט, שקד, סער ואלקין בריצת אמוק לשלטון בכל מחיר וימכרו הכל. הוא יודע את זה, וזו רק ההתחלה. כך תיראה הממשלה הזו שתשלם לו עוד ועוד במטבע ציונית קשה כדי לשרוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר