לוחמי האש במקום

השריפות בהרי ירושלים: 2,650 דונם עלו באש

גם בשעה זו לוחמי האש יחד עם ארגונים חברים, עמלים לכבות את השריפות שפרצו היום כתוצאה מהצתה בהרי ירושלים • על פי הידוע עדה, עלו באש 2,650 דונם (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השריפה היום באזור אבו גוש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על פי הדיווח של כבאות והצלה מחוז ירושלים, בשריפות היום (רביעי) בהרי ירושלים עלו באש 2,650 דונם של חורש, מאמצי הכיבוי נמשכים עד לשעה זו.

כזכור, שריפה אחת פרצה בהר הרוח שליד נווה אילן ושריפה נוספת פרצה בהר איתן, וכעבור כשלוש שעות מאז החלו השריפות, הנחשדות כהצתות, נמסר על שלושה מוקדי שריפה מרכזיים - במעלה החמישה, באזור חוות "תור סיני" ובאזור "הסטף".

כאמור, בשעה זו עמלים לוחמי האש יחד עם קק"ל ורשות הטבע והגנים בזירת השריפה עם עשרה צוותי כיבוי מתחנות ירושלים, בית-שמש ועוד רבים ממחוזות שכנים.

כרגע ריכוז המאמץ הוא בהר הרוח בו האש מסרבת לדרוך ומדי פעם שבים ומתלקחים מוקדי שריפה חדשים. מטרת הפעילות הלילית היא כיבוי האש ואיתור מוקדי שריפה חדשים. האיתור ייעשה באמצעות אמצעי חוזי המופעלים על ידי הכבאות, מסוק משטרתי. בגזרת טור סיני הושגה שליטה מלאה.

מוקדם יותר, בתום פעילות של כ-4 שעות, כוחות הכיבוי השיגו שליטה על השריפה הנרחבת שפרצה בהרי ירושלים והודיעו: "אנו בהכלה של האש. הוסרה הסכנה מעל הישובים מעלה החמישה, יד השמונה וסטף אולם טרם הושגה שליטה באירוע", נמסר מכבאות והצלה, "לוחמי האש ממחוז ירושלים בסיוע חוצה מחוזות ממחוז יו"ש, מרכז, ודן ודרום פועלים בשריפות השונות".

בשעה 18:30 תושבי מעלה החמישה שפונו בשל השריפה הורשו לחזור לבתיהם, אך הונחו להישאר בפנים בשל העשן שעדיין מיתמר באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר