מהיישוב הבדואי

נעצרו שלושה חשודים שגבו 'פרוטקשן כשר'

שלושה חשודים תושבי הכפר בדואי, חשודים בגביית 'פרוטקשן' בכ-11 מיליון ש"ח מעשרות עסקים, תוך שהם משתמשים בחברת שמירה פיקטיבית על מנת להכשיר את דמי החסות (משטרה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir /Flash90 )

חוקרי המשטרה בפעילות משותפת עם חוקרי מס הכנסה עצרו היום (חמישי) שלושה חשודים תושבי הכפר טובא זנגריה בצפון.

על פי החשד השלושה גבו דמי חסות - 'פרוטקשן' בסך של מעל 11 מיליון ש"ח מעשרות עסקים, תוך שהם משתמשים בחברת שמירה פיקטיבית על מנת לכסות על פעילותם ולהכשירה.

על פי החוק במידה והחשודים מתפעלים חברת שמירה ומוציאים קבלות אין בכך עבירה פלילית ולכן בשל מגבלות החוק פעלו החוקרים לאסוף תשתית ראייתית לעבירות מרמה אותם ביצעו העבריינים כנגד גופי הרגולציה של חברות השמירה בישראל.

בין העבירות: קבלת דבר במרמה, עבירות הלבנת הון, שימוש במסמך מזוייף ועבירות בתחום התאגידים ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

הנאשמים קיבלו אישור להפעלת חברת שמירה ונעזרו בשלד של חברת שמירה אחרת אותה פתח אדם ללא עבר פלילי תוך הצגת מצג שווא ודיווח כוזב.

לפני כחודש: ניסיון הסחיטה נכשל ברגע האחרון • תיעוד (צילום: דוברות המשטרה)

החקירה התרכזה באופן פתיחת החברה וקבלת האישור לכך. ה'פרוטקשן הכשר' עובד בתצורה של חברת שמירה שגובה מלקוחותיה כסף בעד השמירה וההגנה ומוציאה קבלות חוקיות. כיום בשל החוק פעילות כזו מותרת והיא מספקת את חברות הביטוח.

בנוסף, במהלך החקירה התרכזו החוקרים בעבירות כלכליות הקשרות להפעלת חברת השמירה והוצאת הכספים ממנה על ידי החשודים תוך ביצוע עברות שונות בתחום התאגידים והעלמות מס.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא אמר: "אנו נאבקים בתופעת גביית דמי החסות בצפון בכל הכלים העומדים לרשותנו, פעילות חקירה כנגד חשודים וארגונים, פעילות משותפת עם הישובים באבטחה ומניעת פשיעה חקלאית, וגם בתחום החקיקה".

"עד כה, לתופעת גביית דמי החסות לא ניתן מענה הולם בחקיקה, עובדה שהקשתה רבות על פעילות המשטרה. אך אף על פי כן, כמו שרואים בחקירה זו, אנחנו לא מחכים ומצאנו את הדרכים לבסס תשתית ראייתית כנגד העבריינים בעבירות עקיפות כדי להביא לחיסול פעילותם והעמדתם לדין. אני מקווה ששינוי החקיקה המבוקש יקודם במהירות ויאפשר למשטרה ולמערכת אכיפת החוק לפעול בצורה יעילה הרבה יותר כנגד התופעה, תופעה אשר השתרשה באוכלוסיות ואזורים מסויימים במשך עשרות שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר