בממשלת בנט

ומי מונתה לוועדת חוץ וביטחון? ח"כ אבתיסאם מראענה

חברת הכנסת מראענה מונתה כממלאת מקום בועודת החוץ והביטחון של הכנסת. למראענה היסטוריה רבה של אמירות שנויות במחלוקת שהביאו לגל ביקורת חריף נגד המינוי (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitousi/Flash90)

ביקורת רבה נמתחה בכנסת בעקבות מינויה של חברת הכנסת ממפלגת 'העבודה', אבתיסאם מראענה, כממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

מראענה תכהן כמחליפה של חברת הכנסת אמילי מואטי שתהיה חברה קבועה בוועדה, אך מינויה כממלאת מקום חושף בפניה את כל מה שעולה בוועדה.

כזכור, מראענה נודעה בשל האמירות השנויות במחלוקת שלה. ביקורת רבה נמתחה על כך שבעבר התגאתה כי לא עמדה בצפירה ביום הזיכרון וכן על כך שהביעה תמיכה בפעיל ג'יהאד האסלאמי.

מראענה כתבה בעקבות המינוי והביקורת: "החוץ והביטחון של מדינת ישראל הוא גם שלי, יש לי הזכות והחובה כנבחרת ציבור להיות מופקדת עליו".

חברת הכנסת אוסנת מארק מ'הליכוד' תקפה בתגובה: "צודקת אבתיסאם מראענה. החוץ והביטחון של המדינה הוא אכן גם שלה. רק שהיא נמצאת מהצד שרוצה למחוק את זיכרון יעקב. היא נמצאת מהצד שמולו מערכת הביטחון צריכה להתמודד. היא האתגר של מערכת הביטחון. ולכן חברותה בועדת חוץ וביטחון היא בגדר סוס טרויאני ואבסורדי".

קולות רבים נוספים נשמעו כנגד המינוי, חברת הכנסת מירי רגב תקפה וכתבה: "מינוי מוצלח של יחיא סינוואר בועדת חוץ וביטחון והכפיים כמובן לבוש הממשלה - נפתלי בנט".

איתמר בן גביר כתב: "ממשלת השמאל של בנט מינתה את אבתיסאם מראענה לממלאת מקום בועדת חוץ וביטחון. מה השלב הבא, למנות את מנסור עבאס לשר הביטחון? בנט, אתה גורר את מדינת ישראל לתהום. תתעשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר