נתוני הקורונה

אחד מכל 12 נבדקים חולה קורונה; 4,234 מאומתים חדשים

משרד הבריאות מפרסם הערב את נתוני הקורונה. 4,234 נדבקים חדשים. פיקוד העורף החל בהפעלת מערך בדיקות חדשניות שמבוצע באמצעות דקירה קלה באצבע (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

משרד הבריאות מפרסם הערב (ראשון) את נתוני הקורונה, החל מחצות אתמול יש 4,234 נדבקים חדשים - אחד מכל 12 נבדקים, מדובר בנתון גבוה ביותר.

מספר החולים קשה עומד על 751, מתוכם 157 מונשמים. רק ביממה האחרונה נוספו אל החולים הקשים עוד 31 חולים שלא התחסנו כלל נתון המורה על חשיבותם הגדולה של החיסונים.

במהלך חודש אוגוסט מתו 511 חולים ומספר המתים במגיפה מאז פרוץ הנגיף בישראל עלה ועומד על 6,989.

בתוך כך, בימים האחרונים התמקד פיקוד העורף בביצוע בדיקות בערים בהן נרשמה תחלואה של 12 אחוזים לפחות, כלל המשאבים וציוד הבדיקות הופנה לערים אלו ובכך מוטב מערך הבדיקות הסרולוגיות.

מערך הבדיקות הוקם לאחר פיילוט מוצלח במוסדות החינוך החרדיים במטרה לפטור מבידוד ילדים עם תחלואה סמויה ובכך למנוע הפרעות ברצף הלימודי ופגיעה במערך הלימוד בשל חשיפה של תלמידים לחולים מאומתים.

במהלך הבדיקה המתבצעת באמצעות דקירה קלה באצבע נבחנת רמת הנוגדנים אצל הנבדק, במידה ובדמו התגלו די נוגדנים הינו מוגדר כמחלים ופטור מבידוד במקרה של חשיפה לחולה מאומת. כמו"כ הוא מקבל תו ירוק.

כזכור, מוקדם יותר היום (ראשון) בכירי מערכת הבריאות, שר הבריאות ניצן הורביץ, מנכ"ל המשרד הבריאות פרופ' נחמן אש ופרויקטור הקורונה פרופ' זרקא קיימו הצהרה משותפת ובה הכריזו כי החל מהיום יפתח מתן החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה.

החיסון השלישי יוענק לגילאי 12 ומעלה, ויינתן רק במקרה שחלפה חצי שנה מאז קבלת החיסון האחרון.

עוד הודיעו כי בעלי חיסון בתוקף - היינו שחלף פחות מצי שנה מאז שחוסנו במנה השנייה, או כאלו שכבר חוסנו במנת הבוסטר, יהיו פטורים מבידוד בחזרה מחו"ל. הפטור מבידוד הוא רק ממדינות שאינו אדומות ומגדרות כאסורות בנסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר